Stüdyodan Notlar'da bu ay Nizam Onur Sönmez ve Aslıhan Şenel, farklı hoca tipleri, öğrenci beklentileri ve idari çerçeveleriyle stüdyoyu bir ortam olarak ele alıyorlar.
Ö. Osman Demirbaş, İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde üçüncü sınıf proje stüdyosunda alternatif bir tasarım projesi olarak gerçekleştirilen ve son yıllarda özellikle sektörde tasarımcıların katılımıyla başka bir boyut kazanan tekne refit proje sürecini öteki mekanların tasarlanması kavramıyla ele aldı.
Mimarlık eğitimi, toplumun ve zamanın önünde giderek geleceğe yönelik düşünce geliştirmenin değil, piyasanın kısa vadede ihtiyacı olan teknisyenlerin yetiştirildiği bir programa dönüşüyor.
Mimari tasarım eğitimi, kendine özgü bir sistematik içinde farklı fikirleri ve uzmanlık alanlarını bir araya getiren bir düşünce kurma sanatı, bilimi ve pedagojik bir uzmanlık alanıdır.
Yirminci yüzyıl boyunca tasarım, modernitenin asil pratiği olarak hüküm sürdü.
Made in Şişhane projesi ile tasarımcıların ve tasarım öğrencilerinin zanaatkarlar ile birlikte çalışmasına dikkat çekilmişti. Bu birlikteliğin potansiyellerinin farkına varılması, geliştirilmesi ve zanaatkarların işlerini sürdürmesi, aktarması için tasarım eğitiminde yapılabilecekleri Aslı Kıyak İngin aktarıyor.