12. Uluslararası Tasarım ve Tasarım Tarihi Sempozyumu

4T - Tasarım ve Tasarım Tarihi Topluluğu tarafından düzenlenen ve teması “Cross (-) abilities in Design” olarak belirlenen 12. Uluslararası Tasarım ve Tasarım Tarihi Sempozyumu için özet gönderme süreci başladı. İngilizce olarak gerçekleşecek sempozyuma katkıda bulunmak isteyenlerin 500-600 kelimelik özetlerini EasyChair aracılığıyla göndermeleri isteniyor. Sorular için ise Cansu Karakız'a [email protected] adresi üzerinden ulaşmak mümkün. Son başvuru tarihi 31 Ocak 2017 olan sürecin sonuçları 27 Şubat 2017'de açıklanacak.

11-12 Mayıs 2017 tarihlerinde İzmir Mimarlık Merkezi / Mimarlar Odası'ndan gerçekleşecek sempozyum için ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Bildiri çağrı metni:

In the context of representing the other Gayatri Spivak once said:

“And I don’t think, really that we will solve the problem today talking to each other; but, on the other hand I think it has to be kept alive as a problem.”

The statement can be applied to many contexts of identification. Be it cultural, disciplinary, or individual identities, boundaries that define them are constructed rather than given. Contrary to essentialist claims, they need to be constantly questioned, deconstructed and re-formed. This year’s symposium will question the boundaries of design and the possibilities to cross-over those boundaries. Hence the title, Cross(-)abilities in Design.

It is possible to read the term cross-abilities in two different ways. First as “Crossabilities in Design”, looking at the boundaries, norms and taboos in design practice, discourse and education. The second as “Cross-abilities in Design” investigating the partnerships and the changing focus of design disciplines in a global context. In both cases the use of the term “design” is meant to evoke an identity category rather than an a-priori corpus.

In exploring the problematic boundaries of design, encountering these two contested attributions are unavoidable. In this symposium we would like to invite papers that question both attributions and keep this duality as a problem.

Etiketler: