Bu ay XXI’in dosyasında Ezgi Tuncer Gürkaş, Fırat Genç, Merve Bedir ve Pınar Uyan Semerci ile konuştuğumuz sınır kavramı, mimarlık ve kent planlamasının göç ve krizine karşı pozisyonunu nasıl belirleyebileceği var. Bernard Khoury ve Muller van Severen söyleşilerinin yanı sıra Burak Altınışık, Işıl Uçman Altınışık ve Meriç Öner’in anlattığı Salt Mimarlık ve Tasarım Arşivi’ne eklenen Cengiz Bektaş Arşivi’nin ele alınışını okuyabilirsiniz. Ex Libris kitap eleştirisi bölümümüzde ise Gülşah Güleç, Otto von Busch’un “Tasarlanacak Ne Kaldı?” kitabı üzerine yazdı. Kientruc o tasarımı Chuon Chuon Anaokulu, Kerem Piker Mimarlık’ın Akyazı Kültür Merkezi projesi, Bülend Özden Design tasarımı Google Dome, Slash Architects’in Gülüş Akademisi ve Ying Chang tasarımı Grid masa da bu sayıda yer alıyor.
Muller van Severen’in mobilyaları, malzeme ve detaylarıyla mümkün olan en basite zarafetle ulaşıyor.
Söz konusu Sinan Logie olduğunda, konunun er ya da geç kaykaya geleceğini bilmeliydim!
Kalebodur desteğiyle gerçekleşen Salt Araştırma Mimarlık Ve Tasarım Arşivi'ne, mimarlık ortamının çok yönlü aktörlerinden Cengiz Bektaş’ın işleri ekleniyor.
Merhaba ikinci vahşi kapitalizm döneminin sadık ve sabırsız kullanıcıları.
Gülşah Güleç Otto Von Busch’un “Tasarlanacak Ne Kaldı?” kitabını ve bahsi geçen tasarım kavramlarını kaleme aldı.
Tuz buz, bir moloz yığını artık bu fotoğraftaki bina.
Bernard Khoury ile Beyrut’u, değişen paradigmalara karşı geliştirdiği eleştirel tutumunu ve bunu yansıtan işlerini konuştuk.
ESOGÜ Mimarlık Bölümü’nde, 2015 Bahar döneminin Tasarıma Giriş 2 dersinin temalarından biri, “mimari lipogram” denebilecek strüktür deneyiydi.
Cercle d'Orient ve Emek Sineması ile ilgili gayrimenkul yatırım şirketinin basın bültenleri dikkatimi çekmişti. Burası (Grand Pera) “yeni nesil” kültür, sanat ve performans merkezi olacaktı.
Yoğun göç hareketlerinin mekansal etkilerini Ezgi Tuncer Gürkaş, Fırat Genç, Merve Bedir ve Pınar Uyan Semerci ile konuştuk.