Ahşabı Yeniden Yorumlamak

Bir üniversite kampüsünde bulunan okçuluk ve boks salonları yerel ve geleneksel bir malzeme olarak tercih edilen ahşabı yeniden yorumlayarak, istenilen açıklığı kolonsuz bir şekilde geçmeyi sağlayan strüktürlere dönüştürüyor.

Tokyo’da bulunan Kogakuin Üniversitesi kampüsünde konumlanan ve üniversiteden gelen talimatlar doğrultusunda düşük bir bütçe ile yerel ürünler kullanılarak tasarlanan proje, öğrenciler için erişilebilir ve ilham verici mekanlar sunmayı amaçlıyor. Japon okçuluk sanatı Kyudo ve boks olmak üzere farklı fiziksel ritüellere sahip aktiviteler için tasarlanan mekanlar, ahşabı kullanarak benzer mimari çözümlerle şekilleniyor. İki mekan da 7,2 metreye 10,8 metre boyutlarında, kolonla bölünmeyen salonlardan oluşuyor. Bütçenin düşük tutulması ve istenen mekansal koşulların sağlanması adına ise ana yapı malzemesinin ahşap olduğu bir strüktür tasarımı üzerine odaklanılmış.

Kogakuin Üniversitesi Boks ve Okçuluk Salonları, FT Architects
fotoğraflar: shigeo ogawa

Uzmanlar, araştırmacılar, üreticiler ve tedarikçilerle görüşülen araştırma süreci sonucu ise okçuluk alanı için genellikle mobilya yapımında kullanılan küçük boyutlarda ahşaplar kullanılmasına karar verilmiş. Geleneksel Japon kültüründeki temiz ahşap komposizyonları temel alınarak yatay ve dikey yerleşimlerin oluşturduğu bir model geliştirilmiş. Okçuluk salonunda ince parçalardan oluşan daha narin bir kafes strüktür geliştirilirken, boks salonunda ise daha kuvvetli ve basamaklı bir strüktür tercih edilmiş. Tarihi ve geleneksel bir malzeme olarak yer eden ahşap, proje ile birlikte çözüm üretmek üzere yeniden yorumlanmış.

İki strüktürde de parçalar somun ve civata kullanılarak birleştirilmiş ve inşa süreci çok titiz bir şekilde gerçekleştirilmiş. İstenen açıklığı geçmeyi sağlayan ahşap strüktürler, mekanlarda kuvvetli bir etki yaratırken aynı zamanda altlarında kalan boşluğu da vurgulayan bir unsura dönüşmüş. Strüktün boşluğu, boşluğun da strüktürü tanımlaması birbirini vurgulayan bir kontrast oluşmasını sağlamış. Aynı başlangıç noktasından yola çıkan iki binada, farklı strüktürel ve mekansal çözümlerle aynı mimari dili paylaşan mekanlar ortaya çıkarılmış.

Etiketler: