Malzemenin Gücü

Polonya'da tasarlanan konser salonu, mimarın parçalanmış tuğla ve betonu birleştirmesiyle çarpıcı bir görünüm kazanırken, mekanın akustik standartlarını optimum düzeye çıkarmış.

İspanyol mimar Fernando Menis tarafından tasarlanan konser salonunun sahip olduğu dinamik duvarlar, tuğla ve betonu birleştiren bir yapı malzemesi ile üretilmiş. Polonya'daki CKK Jordanki konser yapısında kullanılan ve mimarın "picado" olarak adlandırdığı bu teknik, mimar tarafından ilk olarak 2005 yılında İspanya'da inşa edilen başka bir kültürel yapı tasarımında kullanılmış. Kırılmış kırmızı tuğlalar ile betonun karıştırıldığı bu yapı malzemesi sayesinde iç mekandaki akustik optimum düzeye çıkarılmış. İç yüzeyler sayesinde salon; senfonik konserler, operalar, tiyatrolar ve film gösterimleri gibi farklı birçok etkinliğe uygun akustik koşullarını sağlayabiliyor.

fotoğraflar: jakub certowicz.
zemin kat planı
1. kat planı
3. kat planı
kesit
kesit
kesit
kesit

Torun şehrinin tarihi ve yeni bölümleri arasında konumlanan yapının çok büyük olmayan ve parçalı kütlesi, mevcut peyzaj içinde yer edinmesini kolaylaştırıyor. Yapıya eklemlenen yeşil doku ise bakışı nehre doğru çeviriyor. Dışarıdan bakıldığında katı ve sabit duran yapının cephesindeki yarıklar, beton kabuğun altında kalan özel malzemenin yarattığı dokuyu görünür kılıyor. Böylece tarihi şehir merkezindeki tuğla yapılarına bir gönderme yapılıyor.

İç mekanda tasarlanan bölmeli duvarlar ve yeri değiştirilebilen koltuklar sayesinde, etkinliğin türü ve büyüklüğüne göre konser salonu iki ayrı ya da tek bir büyük mekan olarak kullanılabiliyor. Ayrıca sahne park alanına doğru açılarak açık hava aktiviteleri için de kullanılabiliyor. Mimari binayı, “bir sünger gibi performanstan performansa değişebilen” bir yapı olarak tanılıyor.

Etiketler: