Paralel Dünya
Kültürel hafıza ve kimliklerin şehirde oluşan formlar ve kurgular üzerindeki rolüne odaklanan mimar ve fotoğrafçı Jan Vranovsky, Japonya ve Doğu Asya’da çektiği karelerde özel olarak tasarlanmadan ya da planlanmadan kendiliğinden şekillenen mimari detayların peşine düşüyor. Kent peyzajında, özellikle daha az bilinen ya da görmezden gelinen bölgelerde, beklenmedik kültürel öğelerin formlarda, kompozisyonlarda ve detaylarda yansımalarını belgeleyen “Parallel World” serisi kendi kendine bir yaşam şekli oluşturan mimari ekosistemi inceliyor. Bu ekosistemde strüktürler politik ya da estetik öğretilerle değil; tamamen sosyal, tarihi, doğal ya da ekonomik şartlar üzerinden şekilleniyorlar. İnsan egosunun sahneye çıkmadığı, mevcut koşulların birincil etken olduğu mimari ürünler ortaya çıkıyor. Kimi kültürel ve tarihi referansları işlevsellikle besleyen uygulamalar, teknolojik çağda yerel Japon mimarlığı için örnekler yaratıyor.
İlgili İçerikler:
-
Riken Yamamoto, 2024 Pritzker Mimarlık Ödülü'nü Aldı
-
Yawata'da Bir Ev
-
Tarihin Zihin Haritası
Güneş kendi döngüsüyle her an farklı bir hikâye anlatıyor dokunduğu duvarda. Duvar, fiziksel bir sınır olmanın ötesine geçerek zamanın ve kültürün etkileşimlerini göz önüne seren bir zihin haritası oluyor adeta.
-
Direkler Ormanı
-
Baba ve Oğlunun Evi
-
Kimsesizlerin Kimsesi Rönesans?
Tarihi binaların içinde günümüz insanı görmek, hızla alışılabilen bir şaşkınlık. Tarihi çevrelerde otobüsler, elektrik direkleri, trafik ışıkları görmeye de hızla gözümüz alışıyor.
-
Hacer Bozkurt’a Ins Blaue Sanat Galerisi’nden Davet
-
Mimarlık Banyosu
D vitamini için haftada iki güneş banyosu, ilham için her gün biraz göz banyosu, yorgunluk için ayda bir köpük banyosu... Yüksek hızlı tren hatlarının kesiştiği, daha da hızlı uçakların geçtiği bu güvertede, her an kanatları altındakilere kanabilecek kadar uçarı...