Bu ay XXI'in dosyasında bir tasarım meselesi olarak koruma var. Murat Çetin, Nevzat Sayın, Selda Baltacı ve Sevim Aslan ile mimarın koruma projesi karşısındaki reflekslerini, benimsediği yolları, yaklaşım biçimlerini ve mimarlık disiplini ile korumanın ayrıştırılmasının sakıncalarını konuştuk. Bu sayıdan itibaren Aydan Volkan ve Sait Ali Köknar eşliğinde Doğan Tekeli tefrikamızı yayınlamaya başladık, ilk bölümde mimarin mesleğe giriş öyküsünü okuyabilirsiniz. Çiğdem Aslantaş’ın müze deneyimlerini mekan ve kurgu bağlamında ele aldığı yazılarında ise bu ay Red Dot Tasarım Müzesi var. Ayrıca, Ayça Vural-Cutts’ın kaleminden Herzog & de Meuron tasarımı Tate Modern Ek Binası; Şafak Uysal’ın sahne, kostüm ve ışık tasarımcısı Kerem Çetinel’in işlerine odaklandığı yazısı ve Ex Libris köşesinde Deniz Balık’ın kaleminden Belardi’nin “Mimarlar Neden Hala Çiziyor?” kitabı okuyabileceğiniz diğer güncel yazılar arasında. Bunların yanı sıra Bahriye Üçok Anaokulu’nun mimarı Durmuş Dilekci ile yaptığımız söyleşi, Ofist’in yeni bir tasarım dili geliştirdiği NumNum restoranları ve Lagranja Design tasarımı Monochrome da bu sayıda.
Murat Çetin, Nevzat Sayın, Selda Baltacı ve Sevim Aslan ile mimarın koruma meselesine yaklaşımı üzerine konuştuk.
Bu aydan itibaren yayınlamaya başlayacağımız tefrikamız, Doğan Tekeli'nin geçmişine, işlerine, üretme biçimi ve çalışma yöntemlerine, dönemlerin yapım tekniklerine ve kültüre uzanıyor.
Zamansız mekanlar olarak müzeler, pek çok kişisel deneyimin kapısını açıyor. Çiğdem Aslantaş, Red Dot Tasarım Müzesi'nin sıra dışı sergileme kurgusunu yazdı.
Erkeklik krizinin gezegene olan etkisi keşke yalnızca “doğa ana” benzeri metaforlardan ibaret olsa. Oysa metaforlar maddi gerçeği sadece temsil etmekle kalmayıp üretebiliyorlar da.
İstanbul’dan Adalar’a doğru giderken yerleşimlerin İstanbul siluetine bakan yüzlerini hep garipserim. Şehirden kaçıp adaya varsan da ondan kurtulamamak! Ne yaman çelişki...
Sadece giriş cümlesi olan bir roman yazmak isterdim.
Çok zaman önce bir toplantıya katılmak için Polonya'ya gitmiştim. Henüz rejim değişikliği yeni gerçekleşmişti.
Paramparça bir dünyada paramparça hayatlar yaşıyoruz.
Deniz Balık, Belardi'nin Mimarlar Neden Hala Çiziyor kitabı üzerine yazdı.