Her kavram gibi, yaşadığımız kentleri de bir kimliğe kavuşturan akışkan ve değişken bir referans dizisi vardır. Değişen kent imgesini, hafızada her tekrarda kendine benzer kılan bu dizinin içindeki referanslar, doğar, evrilir ve zaman içerisinde toplumsal hafızanın bilinçdışına itilirler. Bu sergi, İzmir’de yaşayan ve üreten bir grup sanatçının kentin imgesini kuran bazı referansların peşine düştükleri ve halen devam eden bir proje. Topluluk, bu referansların nasıl doğduklarını, nasıl yaşadıklarını ve nasıl yeniden yorumlanıp uyarlandıklarını görseller ve yazılarla aktarıyor.

Serginin odaklandığı altı referans şöyle: İzmir’e 1930’larda getirilen, bir Akdeniz kenti imgesi kuran palmiye ağacı ve onun görünmez kardeşi okaliptüs; 1953 yılından beri Kültürpark’ı ziyaret eden herkesin beraber fotoğraf çektirdiği "Yatan Kadın Heykelleri"; 1973 yılında Karşıyaka sakinlerinin bağışlarıyla yaptırılan ve 2017 yılında Karşıyaka Belediyesi’nin daha büyük olarak yeniden inşa ettirdiği “Atatürk, Annesi ve Kadın Hakları Anıtı”; 1977-1993 yılları arası Konak' ta sahilyolu ile Kemeraltı’nı birleştiren ve sonrasında Menemen’e taşınan yaya üst geçidi; 1997 yılında Kordon doldurulana kadar denize uzanan tek yapı olan "Palet Restoran"; ve gökdelen inşaatının izini iptal edildiği için terk edilmiş temel kazısına ithafen "Utanç Çukuru" adını alan "Basmane Otobüs Garajı" parseli.

Sergide fotoğraflar, sözlü tarih metinleri, kartpostallar, yayınlar, eskizler gibi dokümanlar paylaşılıyor ve ziyaretçiler de ellerindeki malzemelerle bu derlemeye katkıda bulunmaya davet ediliyor. Bunların yanında İzmir’de "yere özgü" üretilmiş çeşitli sanat ve tasarım projeleri de misafir ediliyor.

Adını Basmane’deki Yıldız Sineması’ndan alan Yıldız Çintay Sanat Topluluğu 2016 yılında kuruldu. Topluluk toplumsal hafıza ve mekan temsilleri üzerine çalışan bir grup sanatçıdan oluşuyor.