Avusturya Pavyonu: Sade Gerçekler
Sadece Giardini’nin en ucundaki şahane pavyonuyla değil, “İnsanlar için Mekanlar” bayrağıyla dikkat çekiyor Avusturya. Aravena’nın çağrısına, en yakın, en acil ve en insani soruna çözüm üretmeye çalışarak uymayı tercih eden pavyon; mimarlığın, kentin, kamusal ve özel sınırların, birlikte yaşamanın, geleceğin, tasarımın, kalıcılık ve geçiciliğin, mimarın sosyal sorumluluk alanının üzerine düşünmeye davet ediyor. Ancak bu davet pek yumuşak değil, oldukça sarsıcı. Tek bir masa üzerine, mültecilerin yasal süreçleri devam ederken aranan çözüm yollarının üç somut örneğini yerleştirmişler. Üçü de Viyanalı olan ofislerin barınma, birlikte ve tanımlı yaşamın sınırları ve açık kaynak sosyal mobilya üzerine odaklandıkları üretimleri, video belgelemeleri örneklerle bu masada yer alıyor. Geri kalan her şey - bienal için üretilmiş gazete ve posterler - ise istiflenmiş bir halde öylece duruyor. Sarsıcı olan da burası. İstiflerin içinde dramatikleştirilmemiş, politize edilmemiş, nefes kesici gerçekler var: Bir perdeye asılmış, içine küçük parçalar atılmış bir pet şişe örneğin. Odanız geri kalan herkesten kalın bir perdeyle ayrılıyorsa, siz zilinizi nasıl yapardınız?
İlgili İçerikler:
-
19. Venedik Mimarlık Bienali’nin Teması Açıklandı
-
2025 Venedik Mimarlık Bienali’nin Küratörlüğünü Carlo Ratti Üstlenecek
-
Venedik Mimarlık Bienali Biterken...
Dünyanın en önemli mimarlık etkinliklerine ev sahipliği yapan Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Kasım’da sona eriyor. Mimarlık alanındaki en bilinen ve geniş katılımlı uluslararası buluşmalarda güncel tartışmalara yön veren Venedik Mimarlık Bienali'nin bu yılki teması “Geleceğin Laboratuvarı” idi.
-
Ban Architects Fas Depremi için Harekete Geçti
-
Venedik Mimarlık Bienali'nin İlk Direktörü Paolo Portoghesi Hayatını Kaybetti
-
Hayalet Hikâyeleri: Mimarlığın Çuval Teorisi Kitabı Yayında
-
18. Venedik Mimarlık Bienali Türkiye Pavyonu Açıldı
-
18. Venedik Mimarlık Bienali 20 Mayıs’ta Açılıyor