Balkan Mimarlık Bienali'ne Açık Çağrı
Bu sene üçüncüsü düzenlenecek olan Balkan Mimarlık Bienali’nin (BAB) teması “Mimarlık ve Kentleşmede Yeni Örüntüler”. Bienal, toplumsal gerçeklik ve ütopya arasındaki süreçte mimarlığın içkin yetersizliklerini gösteren bir platform sunmayı amaçlıyor ve mimarları, girişimcileri, profesyonelleri, sanatçıları işleriyle kendi bakış açılarını paylaşmaya davet ediyor.
Küratörlüğünü Tatjana Stratimirović’in yaptığı Balkan Mimarlık Bienali'nin sergisi, Belgrad'da bulunan Yugoslav Film Arşivi mekanlarında düzenlenecek. Katılımcıların A1 Pano, maket, video projeksiyon ve animasyon sunum biçimlerini kullanabileceği sergide yer almak için son başvuru tarihi 15 Ekim, katılım ücreti ise 50 Euro. Katılımcıların başlık ve öneriye dair bir görselle birlikte en fazla 100 kelimelik kısa metinlerini [email protected] adresine göndermeleri gerekiyor.
ÖNEMLİ TARİHLER
15 Ekim – Sergiye katılım başvurusu için son tarih
1 Kasım – Küratör cevabı ve onayı
15 Kasım – Teslimler için son tarih
18 Aralık – Açılış ve ödül töreni
25 Aralık – Sergi kapanışı
ÇAĞRI METNİ
Bu pek kabul görmese de, mesleğinin icra eden her mimar, mimarlığa dair kendine ait bir yorumlama sistemine sahip olma hakkı olduğuna içtenlikle inanır. Kişisel düşünme sistemini kurmanın kaçınılmaz olduğunun ispatıdır; önceki tüm mimari doktrinler bir seferde modası geçmiş gibi düşünülebilir. Sıradan hayatın gündelikliğinde, her mimari doktrininin ardında, ne kadar evrensel olursa olsun, dogmanın katı yüzü görünecektir.
Mimari bilginin tarihi, Bernard Tschumi’nin 1975 tarihli metni “Architectural Paradox”’ta yazdığı mekansal konseptler tarihi aracılığıyla anlaşılabilir. Mimar, tasarımcı ve teorisyen olarak Tschumi, madden inşa edilmiş mimarlık ile onun kavramsal çevresini sorgular. Bu ilişkinin diyalektik belirsizliğinden yola çıkarak mimarinin, bir fenomen olarak, tamamlanmamış ve her zaman yetersiz olduğu sonucuna varır. Bir kavram da olsa, gerçekleştirilmiş de olsa, her zaman eksiktir.
Mimarinin tamamlanmış olmadaki acizliği, ister saf bir kavram ister saf bir varlık (ikisinin bir arada olduğu durumlar özellikle yetersizdir) olarak, Balkanlar dediğimiz yerde kendine özgü bir biçimde bölgeselleşmiştir. Burada çalışan mimarlar, mimarlığın çelişkili yetersizliğiyle etkin şekilde yüzleşirler.
3. Balkan Mimarlık Bienali’nin teması olan Mimarlık ve Kentleşmede Yeni Örüntüler, belirli bir toplumsal gerçeklik ile ütopik bir rüya arasındaki süreçte içkin mimari yetersizlikleri gösteren Balkan örüntülerini okumak için bir platform sunuyor. Hepinizi; mimarları, girişimcileri, profesyonelleri, sanatçıları ve savaşçıları, kendi bakış açılarını paylaşmak ve işlerini göstermeleri için davet ediyoruz.
Tatjana Stratimirović
Bienal ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Ne düşünüyorsunuz?
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Venedik Bienali 17. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu için Açık Çağrı
-
Bademlik Tasarım Festivali 2019 Başvuruları Açıldı
-
Amed Kentsel Araştırma Atölyeleri 2: Belgeleme, Koruma, İnşa: Barınma, Miras, Ekoloji
-
Açık Çağrı: Designer-in-Residence
-
MEDs 2019 Yunanistan Katılımcı Başvuruları Açıldı