Betonun Geometrik Güzelliği
Portekizli fotoğraf sanatçısı Nuno Cera 2012 yılında Venedik Mimarlık Bienali'ni ziyaret etmeye gittiğinde, ünlü Brion Aile Mezarlığı'na bir yolculuk yapmaya karar vermiş. 1968 yılında Brion ailesi için mimar Carlo Scarpa tarafından tasarlanan mezarlık, iki kabristan, küçük bir şapel ve bir adet meditasyon pavyonundan oluşuyor. İki girişli mezarlık, geniş çimenlik alanı, yansıtıcı havuzu ve beton duvarlarıyla Carlo Scarpa’nın mimari bakış açısını yansıtıyor. Scarpa’nın mezarı da burada bulunuyor.
Mezarlığın odağında Scarpa’nın geometri ve “estetik” ile bütünleştirdiği beton duruyor. Şiirsel hayal gücünü, şiirsel mimarlık yapmak için değil, içine şiir sızmış başka türlü bir mimarlık yapmak için kullandığını söyleyen Scarpa, “Ölülerin mekanı bahçedir.” diyerek ölüme kentsel ve sosyal bir açıdan yaklaşmanın yollarını açmak istediğini belirtmiş.
Mimarın, en küçük detaylardan mekanın bütününe sinen zanaatkarlığının baş döndürücü etkisini fotoğraflarına taşıyan Cera, bunu yaparken mekanın farklı nitelikteki bölümlerini seçmiş. Suyun yansıtıcılığı, malzemenin vuruculuğu ve Scarpa'nın sık sık kullandığı Mandala motifi, fotoğraflarda vurgulanan özelliklerden bazıları.
Ne düşünüyorsunuz?
İlgili İçerikler:
-
Bir Yürüyüş
Sabah uyanıyorum, aklıma ilk gelen dün akşam laboratuvarda başlatıp lojmana döndüğüm deney. Sonucu bir saate alacağız, acele etmenin alemi yok ama merak işte.
-
Tuğlalar Üzerindeki İzler
Tuğlalarla kurulu çemberleri görünce siz de benim gibi bunun bir Louis Kahn binası olduğunu bir çırpıda anlamış olsanız gerek.
-
Mimari Fotoğraf Ödülleri 2018 Kazananları Belli Oldu
-
The Architectural Photography Awards 2018
-
Hangzhou Modern Mimarlığını Haritalamak
-
Bir Labirentin İzinde
Dünyada bırakılmışların, insan ve kurumların, ışık ve hayallerin eşlik ettiği Louis Kahn, mimarın ötesinde bir figür.
-
Değişen Sahneler
-
Yaşayan Mekan Yaşanan Mekan Atölyesi Salt Galata'da