Denize Öykünmek
Japonya’da 2011 yılında yaşanan depremden dört yıl sonra SANAA, Miyako-Jima adalarında bir üst örtü tasarladı. Denizin kıyısında yer alan strüktür, eğrisel formuyla dalgaları taklit ediyor.
2012’de Venedik Bienali’ne katılan Japonya Pavyonu’nun ana teması “Home-for-All” yani Herkes İçin Ev’di. Mimarlık ofisi SANAA, Bienal’e Miyako-jima için hazırladığı iyileştirme projesiyle katılmıştı ve aynı projeyle ödül kazanmıştı. Bienal’den sonra Home-for-All, iyileştirme çalışmalarının da teması haline geldi.
Proje kapsamında inşa edilen yapılardan deniz kıyısındaki pavyon, turistler için doğal çevreyi keşfetme, dinlenme ve balık tutma gibi geleneksel etkinlikleri keşfetmeye teşvik ederken yerli kullanıcılar için de buluşma ve dinlenme gibi amaçlar barındırıyor. 72 metrekarelik bir alana yerleştirilen strüktür, altında yer alan sert zeminiyle birlikte kullanıcıların güneşten korunabilecekleri, dinlenebilecekleri ve çevreyi seyredebilecekleri bir mekana dönüşüyor. Geçim kaynağı çoğunlukla balıkçılık olan yerel halk da bu alanda ağlarını tamir edebiliyor ve pavyonun mutfağını kullanabiliyor.
İlgili İçerikler:
-
Philip Johnson'ın "Glass House"u ile Shigeru Ban’ın "Paper Log House"u Bir Arada
-
Riken Yamamoto, 2024 Pritzker Mimarlık Ödülü'nü Aldı
-
Yawata'da Bir Ev
-
Direkler Ormanı
-
2025 Venedik Mimarlık Bienali’nin Küratörlüğünü Carlo Ratti Üstlenecek
-
Baba ve Oğlunun Evi
-
Venedik Mimarlık Bienali Biterken...
Dünyanın en önemli mimarlık etkinliklerine ev sahipliği yapan Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Kasım’da sona eriyor. Mimarlık alanındaki en bilinen ve geniş katılımlı uluslararası buluşmalarda güncel tartışmalara yön veren Venedik Mimarlık Bienali'nin bu yılki teması “Geleceğin Laboratuvarı” idi.
-
Venedik Mimarlık Bienali'nin İlk Direktörü Paolo Portoghesi Hayatını Kaybetti