Derin Müdahale
Château la Coste şarap bağının özgün atmosferi içine yerleşen sanat galerisi, toprağa gömülen mekanı ve yüzeyde süzülen çatı örtüsü ile derin ve kuvvetli bir ize dönüşüyor.
Renzo Piano Building Workshop tarafından tasarlanan galeri; mimarlık, sanat, şarap ve doğayı buluşturan Fransa’nın güneyindeki Château La Coste şarap bağının programına eklemlenerek topoğrafya ve üzüm bağlarıyla fiziksel ve görsel ilişkiler kuruyor.
Hem sanat galerisi hem de şarap mahzeni olarak tasarlanan proje, Tadao Ando, Frank Gehry ve Jean Nouve gibi isimlerinin işlerinin de yer aldığı şarap bağına 28 Arazinin doğal çizgisi göze alınarak, yapının şarap bağına tam yerleşmesini sağlayan 6 metre derinliğinde bir vadi oluşturulmuş. Brüt beton kullanılan istinat ve sergi duvarlarına iç ve dış mekan arasında temiz bir görsel ilişki kurmak adına cam yüzeyler eşlik ediyor. Toprağa yarı gömülü yapının öne çıkardığı ne belirgin öğesi ise metal strüktür üzerine yerleştirilen ve bir yelkeni andıran çatı örtüsü. Çatı formunun oluşturduğu tekrar eden çizgiler üzüm bağlarının yerleşimini temsil ederken aynı zamanda da havada süzülüyormuş görüntüsüyle hafifliğini ve yapının yataylığını vurguluyor.
Gün ışığının doldurduğu 160 metrekarelik galeri alanında heykel ve fotoğraf sergileri yer alıyor. Geri kalan kullanım alanı ise şarap mahzeni olarak tasarlanmış. Arazinin giriş yapısından başlayan bir patika ziyaretçileri yönlendirerek eğimli bir yol sonunda galeriye ulaştırıyor. Yapının arka tarafında ise yansıma etkisini de tasarıma katan bir su öğesi bulunuyor.
İlgili İçerikler:
-
Racine
-
Chamboirat Evi
-
Sarzeau Şarap Mahzeni
-
2024 Dünya Mimarlık Festivali’nde (WAF) Ödül Kazanan Projeler Açıklandı
-
Karadağ Ulusal Pavyonu Tasarım Yarışmasını Slot Mimarlık Kazandı
-
Guy Môquet Gymnasium
-
Mimarlıkta Bağımsız Bir Duruş: Ahsen Yapanar
“Ahsen Yapanar / Alargada Mimarlık Sergisi”, Türkiye mimarlık tarihinin özgün figürlerinden Ahsen Yapanar’ın mesleki yolculuğunu gözler önüne seriyor. İç mimar Emir Elmaslar'ın titiz bir araştırma sürecinin ürünü olan sergi, Yapanar’ın projelerini ve yaşamını, bağımsız bir teknenin duruşunu simgeleyen “alargada” kavramıyla anlatıyor. Emir Elmaslar ile bu serginin hazırlık sürecini ve Ahsen Yapanar’ın özgün mimarlık anlayışını konuştuk.
-
MİMARDER ve Mimari Düşünce Platformu'ndan Gönüllülere Açık Çağrı