Duvarla Sınırlı Şeffaflık

Bauzıum Heykel Galerisi, yapı bahçesini çevreleyen kaba betondan bir duvarın içinden doğuyor. Archium’un tasarladığı yapı, bahçesindeki su öğesiyle birlikte dramatik bir tasarım sunuyor.

Güney Kore’nin doğu sınırına yakın Goseong’da 4.500 metrekarelik bir alana yerleşen Bauzium Heykel Galerisi, heykeltıraş Kim Myoung-Sook tarafından açılmış. Archium tasarım ofisinden mimar Kim In-cheurl’un tasarladığı galeri, çevrenin doğal formuyla bütünleşmesi için kaba betondan duvarla sınırlandırılmış. Agregaların beton içinde okunduğu duvar, galeri strüktürünü peyzajın karakteristik dokusuyla birleştiriyor.

jun myung-jin,
fotoğraflar: jun myung-jin
görünüş
kesit
diyagram
diyagram

Aynı zamanda taşıyıcı görevi gören duvarlar, geniş alanı heykel sunumları için ayrılmış avlulara bölüyor. Duvarlar aynı zamanda alanda bulunan üç ayrı şeffaf yapıyı da sert rüzgarlardan koruyor. Tasarım konseptinde bölgedeki hakim rüzgarın kriter olarak ele alındığını vurgulayan mimar, rüzgarın günlük hayatı etkilediğini belirtiyor. Yapının önünde bulunan Ulsanbawi Kayalığı’ndan ve Doğu Denizi’nden gelen rüzgarların kesişiminde konumlanan galeri, rüzgarla birlikte hareket etmenin önemini vurguluyor.

Alanda üç şeffaf yapı bulunuyor. Bunlardan ilki Modern Heykel Pavyonu olarak anılıyor. Kalıcı bir sergi koleksiyonuna sahip bu pavyonda müşterilerin üretimleri yer alıyor. Kim Myoung-Sook pavyonundaysa sanatçının üretimleri yer alırken Özel Pavyon’da geçici sergilere yer veriliyor.

Kapalı alanlar arazinin ancak yüzde onluk bir bölümüne yerleşirken geri kalan alan kayaçlar, çimenler ve suyla kaplı bir avluyu barındırıyor. Çevre duvarlarının ötesinde, strüktüre dair göze çarpan tek unsur yapının çinko tavan kaplaması olmuş. Mimari formun hafif bir eğime sahip çatıyla şekillendiği ve başka bir detay barındırmadığı tasarımda duvarlar doğalla yapay olan arasındaki tek ayrımı ortaya koyarken cam cepheler bu ayrımı ortadan kaldırıyor.

Etiketler:

Ne düşünüyorsunuz?

0 yorum TARTIŞMAYA KATIL