İÇMEK2024'den Bildiri Çağrısı
İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ve Trakya Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nün ortak olarak düzenlediği 6. İÇMEK Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Kongresi İÇMEK2024, 12 - 13 Aralık 2024 tarihlerinde çevrim içi olarak yapılacak. Bildiri özet teslimi için son tarih ise 29 Eylül 2024.
İç mimarlık eğitiminin tartışılması ve geleceğine yönelik çeşitli önerilerin sunulmasının hedeflendiği İÇMEK2024’ün teması “Code, Core, Collaboration and Creativity” olarak belirlendi. İÇMEK2024, iç mimarlık eğitiminin özüne, onu oluşturan ve oluşturacak kodlara, iş birliklerine ve yaratıcı eğitim modellerine uluslararası düzeyde ışık tutmayı hedefliyor.
İÇMEK2024, iç mimarlık eğitiminde veya pratiğinde yer alan araştırmacıları “ICMEK2024 International Congress On Interior Architecture Education” ile iç mimarlık tasarım eğitiminin doğasını anlayarak günümüz gereksinim ve koşulları dikkate alınarak özgün, yaratıcı eğitim modelleri oluşturmak, deneyimleri tartışmak için sorgulamaya, düşünmeye ve üretmeye davet ediyor.
Kongre eş başkanlığını Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek ve Doç. Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke’nin üstlendiği kongrenin bilim kurulunda iç mimarlıkta uluslararası akademik alanın önde gelen temsilcileri yer alıyor. İki gün çevrim içi olarak sürecek kongre kapsamında uluslararası düzeyde iç mimarlık eğitimine katkı vermiş önemli konuk konuşmacılar yer alacak.
Kongreye ait gelişmeleri kongrenin web sitesinden takip etmek mümkün.
Kongre sunuş metninden:
Tasarım disiplinlerinden biri olarak iç mimarlık yeni sentezler üretmeye imkan veren çok boyutlu yapısıyla, ortaya çıktığı 20. yy başlarından itibaren gelişmekte ve dönüşmektedir. Profesyonel meslek edimine paralel olarak kurumsallaşan iç mimarlık eğitiminin farklı bilgi ve beceri türlerini içeren yapısı da çağın hızla gelişen ve değişen gerekliliklerine cevap verecek şekilde yapılandırılmaya devam etmektedir. İç mimarlık eğitiminin ana hedefi, öğrencilere yaratıcı düşünme becerisi kazandırmak ve onların pratik sorunları çözmede yaratıcı düşünme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Bu süreçte çözüm geliştirmek, iç mimarlığın bağlamı ve sorunların karmaşıklığı gereği, farklı disiplinlerle etkileşim içinde olmayı gerektirmektedir. Bununla birlikte kaçınılmaz olarak kullanımı hızla yaygınlaşan çağdaş teknolojiler, diğer tüm tasarım disiplinlerinde olduğu gibi iç mimarlık eğitiminde de yaratıcı ve yenilikçi yeni yolların deneyimlenmesine imkan sunmaktadır.
İç mimarlık eğitiminin özünü, onu oluşturan ve oluşturacak kodları, onunla yaratılan iş birliklerini ve barındırdığı yaratıcı eylemleri akademik platformda tartışmaya açmanın önem taşıdığını düşünüyoruz.
İç mimarlık disiplini bağlamından kopmadan;
- Disiplinler arası bir eğitim anlayışı mümkün müdür?
- Dünden bugüne iç mimarlık eğitiminin değişim ve dönüşüm serüveni içinde tasarlama becerilerinin geleceği nedir?
- İç mimarlık hangi disiplinler ile işbirliği yapar ve bu eğitim sürecini nasıl etkiler?
- Yaratıcı düşüncenin özü ve diğer disiplinlerle ilişkisi nelerdir?
- Başka bir iç mimarlık tasarım eğitimi mümkün mü?
sorularını soruyoruz.
İlgili İçerikler:
-
MEKAN2024 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması Sonuçlandı
-
Loop Food Zekeriyaköy
-
Architectural Episodes III Uluslararası Sempozyumu'ndan Bildiri Çağrısı
-
MEKAN2024 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması
-
İç Mimarlıkta Güncel Konular Sempozyumu’na Bildiri Başvuruları Başladı
-
Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi (EİKİ) Öğrenci Yarışması
-
Grid Coffee
-
"Biz"in Hikayesi: Kurgular, Kaygılar ve Uzlaşılar
Düşünmeye başladığımızda yaz aylarının başındaydık. Biz üç kurgucu, İç Mimarlık Birinci Sınıf Proje Stüdyosu yürütücüleri olarak önümüzdeki dönemin kurgusu için masa başına oturduğumuzda, tasarım eğitimi ile hiç tanışmamış “yeni”lerle karşılaşmalarımızı ve muhtemel ortak deneyimlerimizi düşünürdük, hatırlıyoruz.