İki Boyuttan Üç Boyuta
Bjørn Jørund Blikstad’ın modüler bir depolama sistemi olarak tasarladığı Imeuble, uzaktan bakıldığında iki boyutlu bir duvar kağıdı olarak algılanıyor. Hafıza ve mekan arasında ilişki kuran Blikstad, soyut imgelerin üçüncü bir boyut yaratmasından etkilenmiş.
Imeüble'nin, Norveçli avangart mobilya tasarımcısı Bjørn Jørund Blikstad'ın eskiz defterinde başlayan öyküsü, Norveç Tasarım Konseyi'nin 'Design Excellence' ödülü ile onurlandırılmış. Imeüble, göz yanılmasına neden olan geometrik tasarımıyla dikkat çekiyor.
Bir mekandaki nesnelerin yerlerinin zihindeki soyut haliyle zihin dışındaki fiziksel hali arasındaki bağını düşünmeye başlayan Blikstad, bu iki boyutun kurduğu ilişkiyi hafıza üzerinden örneklendiriyor. Hafızanın da mekansal çalıştığını belirten tasarımcı, kitap okurken karakterlerin ve sahnelerin mekansal imgeler olarak zihinde belirdiğini ve bu iki boyutun üçüncü bir boyut yaratmasından etkilenmiş. Imeüble, bu geçişin fiziksel bir temsili nitekim ürün uzaktan iki boyutlu bir duvar kağıdı gibi algılanırken yaklaştığında üç boyutlu bir depolama ürünü olduğu fark ediliyor.
İsviçre'de üretilen tasarımın ana malzemesiyse yüksek kaliteli MDF. Her birim; üç bağımsız kutuyu tutan altıgen arka kapak şeklinde tasarlanmış. Kutular ise; üç vida ile duvara monte edilen arka kapağa saplanıyor. Yedi kutu, üç boyut deneyimini güçlendirecek renklerde kullanılmış.
İlgili İçerikler:
-
Müphem Çizgiler
-
Yolculuğun Parçası
-
Müstesna Devreler
-
Sokağa Ait Çizgiler
-
Karma Haller
-
Tamamlayıcı Bileşenler
-
Sadece Tasarım’ın Yeni Koleksiyonunda Metal Başrolde
-
Araba Sevdası
Türkiye’deki ilk yerli otomobil girişimi olarak kabul edilen Devrim’i üretmek için bir grup mühendis ve mekanik, Eskişehir’deki bir TCDD hangarında bir araya getirilir.