Kamusallığa Övgü

Brezilya’da Apiacás Arquitetos’un tasarladığı Madalena stüdyosu, zemin katında oluşturduğu meydanla kamusallığı vurguluyor. Şeffaf olarak tasarlanan yapı, çevresinde inşa edilen yüksek yapı kulelerini ziyaretçilere yansıtarak kentsel yapılaşmayı sorgulamayı amaçlıyor.

Apiacás Arquitetos’un Brezilya’nın Sao Paulo kentinde tasarladığı Madalena Stüdyosu, zemin kotunda meydanlaşan bir mimari kurguya dayanıyor. Yapı, konut ve ofis olarak kullanan zemin altında iki kattan ve zemin üstünde üç kattan oluşuyor; orijinal topoğrafyanın eğimine oturuyor ve teraslanarak alt kotlara iniyor. Topoğrafyanın eğimli yapısını mümkün olan en fazla mekanı yaratabilmek için bir avantaj olduğunu belirten mimari ekip, zemin altında kalan mekanları ve zeminin üstünde yükselen katları birbirinden ayırmak için giriş kotunu meydan olarak kullanmaya karar vermişler. Böylece kamusallığı da içine alan strüktür, yayaların yürüyüş rotasını tanımlayan bir promenad da oluşturmuş. Katları birbirine bağlayan sirkülasyon kulesiyse binanın yan cephelerinden birine eklemlenmiş.

leonardo finotti, konut, ofis, madalena stüdyosu, apiacás arquitetos, brezilya, meydan, kamusal alan
fotoğraflar: leonardo finotti
zemin kat planı
kesit
kesit
maket

Yapı, çelik taşıyıcı sistem ve brüt betonla inşa edilmiş. Böylece taşıyıcı bir duvar veya kolon sistemine ihtiyaç duymadan açık mimari plana oturan mimari yapı, gün ışığını da iç mekana alacak açıklıklara sahip olmuş. İç mekanın bu esnek yapısı, farklı işlevlere hizmet edebilmesine de olanak tanıyor. Yapının şeffaf cephesi, binanın çevresinde yer alan yüksek yapı kulelerini de gizlemeden izlenebilir hale getirmiş. Böylece proje, “manzara” algısını da bir tasarım girdisi olarak surguluyor, kentsel yapılaşmayı giriş kotundaki manzara izleme noktalarıyla ziyaretçilere sergiliyor.

Etiketler:

Ne düşünüyorsunuz?

0 yorum TARTIŞMAYA KATIL