Karşıt Kavuşma

İç mekanlarda tek bir parça gibi çalışan iki ayrı kütleden oluşan eğitim binası, birleşme ve yaklaşım temalarıyla kurduğu dili, renk ve malzeme karşıtlığıyla kuvvetlendiriyor.

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin Balçova Kampüsü’nde yer alan Yabancı Diller Yüksekokulu yeni eğitim binası, mimarlık bölümü öğretim görevlileri Gudjon Thor Erlendson, Özlem Akın ve Michael Young tarafından tasarlandı, Eylül 2015’te tamamlandı ve 2015-2016 eğitim döneminde kullanıma girdi. Yapının uygulama projesi ise, üniversitenin Proje ve İnşaat Müdürlüğü’nden mimarlar Hüsnü Alpan, Mehtap Altuğ ve Yağmur Arıcı tarafından gerçekleştirildi.

Yabancı dil öğrenimi işlevine sahip olacak binanın tasarımı, birleşme ve yaklaşım olarak belirlendi ve buna uygun biçimsel yönlendirmeler yapıldı. İki ayrı kütle gibi görünen yapı, iç mekanlarda birleşerek tek bir parça olarak işlev görüyor. İki kütle arasında oluşan boşluklar üst katlara çıkıldıkça -tıpkı yabancı dil öğrenirken olduğu gibi öğrenilen dilde ilerledikçe- azalıyor.

Eğim ve kütle ilişkisi
Kütle yaklaşımının ara mekandan algısı
Renkli iç mekan ve aydınlatma tasarımı
Renkli iç mekan ve aydınlatma tasarımı
Renkli iç mekan ve aydınlatma tasarımı
Zemin Kat Planı
1.Kat Planı
3.Kat Planı
Kesit
Kesit
Vaziyet Planı

Fiberbeton kullanılan dış cephedeki açıklıklar ise çevresel faktörler dikkate alınarak yapılan optimizasyon analizleriyle belirlendi. Monokrom dış cephe ve gökkuşağı renklerinden oluşan iç mekan arasındaki karşıtlık, farklı bir dilin zorluğunu ve heyecanıyla da metaforik bir ilişki kuruyor.

En üst katta yer alan açık ofisler, güncel çalışma biçim ve sistemlerine uygun olacak şekilde tasarlandı; kişisel masa ve sandalyeler yerine, kullanım aracılığıyla kişiselleştirilebilen ortak alanlardan oluşturuldu. Öğrencilerin ve eğitmenlerin kendi aralarında ya da birbirleriyle iletişim kurmalarına olanak sağlayan ortak alanlarda, farklı tiplerde oturma birimleriyle de değişen çalışma alışkanlıklarına uyum sağlamak amaçlandı. Ayrıca iç mekanda kullanılan renk yelpazesi, bir eğitim yapısında tekrarlanan sınıf monotonluğunun kırılmasını sağlıyor.

Etiketler: