Kokteyl
Teknolojinin dönüştürücü gücü üzerinden yeni ve daha iyi bir gelecek hayali modernizmin ütopyacılığından 1960’lar avangardına ve daha geniş bir yelpazede aslında tanıdık bir döngü. Bugün de dün olduğu gibi krizlerle karşı karşıyayız ve yine farklı bir gelecek inşası mümkün. Geçmiş ve geleceğin gerilimli birlikteliğinin sekteye uğradığı başka anlarda yeşeren düşünceler ve projeler birbirleriyle ilişki içerisinde mimarlığın tarihi, disipliner sürekliliğini oluşturduğundan aslında gelecek, bugünün koşullarında geçmişe verilen bir cevap niteliği taşır. Mimarlık objesinin parçaları bu diyaloğun araçlarıdır. Bu, mimarlığın kendi içine kapalı soyut bir dil olduğu anlamına gelmemelidir. Mimarlığın toplum ve kültürle, teknolojiyle kurduğu ilişki kendi tarihine bir cevaptır.
Bu bağlamda Kokteyl modülerlik ve büyüyebilen sistemler gibi aslında üzerine çok kafa yorulmuş, yeni sayılamayacak bir konuyu ele alıyor. Parça-bütün hiyerarşisinin mimari bulanıklaştırılması biçimsel bir duruş olduğu kadar ne indirgemeci ne de holistik olan tavrıyla kullanıcılarına geniş ve yoruma açık bir oyun alanı sunar. Kokteyl bilir ki iyi bir partiyi iyi bir parti yapan mekan değil, insanlardır.
İlgili İçerikler:
-
18. İstanbul Bienali’nin Küratörlüğünü Christine Tohmé Üstleniyor
-
AKA Teppanyaki Restaurant
-
"Yerellik ve Aidiyet Unsurlarını Ön Planda Tutmak Bizim İçin Hem Bir Hedef Hem de Bir Sorumluluk"
25 seneyi aşkın deneyimi ile akredite olduğu uluslararası otel zincirleri ve dünya markaları için dünyanın farklı noktalarında projeler üreten İç Mimar Yeşim Kozanlı liderliğindeki Yeşim Kozanlı Mimarlık, mimari ve iç mimari tasarımını üstlendiği Radisson BLU Hotel Kaş projesi ile “Hospitality Interiors” kategorisinde iF DESIGN AWARDS 2024'e layık görüldü.
-
Radisson Blu Hotel Kaş
-
Side Alma Restoran
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.