Mimari Çoraklık
Video sanatçısı, fotoğrafçı ve heykeltraş Nicolas Moulin, fotoğrafları manipüle ederek yeni senaryolar yaratıyor. Bilindik mimari yapıları ve şehirleri apokaliptik gelecek hikayelerine dönüştüren sanatçının 2001 yılında oluşturduğu “Boş Paris” serisi, şehrin terk edilmiş halini gösteriyor. Binaların giriş katlarını yükseltilmiş beton kaidelerle çeviren Moulin, yaşayan caddeleri ölü kentsel açık alanlara dönüştürüyor.
Sanatçının 2009 yılında oluşturduğu “Blanklümdermilq” serisi şehirdeki beton yapıları birer anıt olarak yeniden oluşturuyor. Terk edilmiş bölgelerde oluşturduğu bu devasa heykeller, hızla devam eden inşaat süreçlerine dair bir fikir veriyor.
Serideki “Askiatower” çalışmasıysa kuzey Kore’nin başkenti Pyongyang’daki 28 yıldır tamamlanamayan Ryugyong Hotel'i Mısır’a taşıyor. Piramit biçimli yapının 1989 yılında açılması planlanıyordu ne var ki ödenek yetersizliği nedeniyle çalışmalar durdurulmuştu.
İlgili İçerikler:
-
Tarihin Zihin Haritası
Güneş kendi döngüsüyle her an farklı bir hikâye anlatıyor dokunduğu duvarda. Duvar, fiziksel bir sınır olmanın ötesine geçerek zamanın ve kültürün etkileşimlerini göz önüne seren bir zihin haritası oluyor adeta.
-
Kimsesizlerin Kimsesi Rönesans?
Tarihi binaların içinde günümüz insanı görmek, hızla alışılabilen bir şaşkınlık. Tarihi çevrelerde otobüsler, elektrik direkleri, trafik ışıkları görmeye de hızla gözümüz alışıyor.
-
Hacer Bozkurt’a Ins Blaue Sanat Galerisi’nden Davet
-
Mimarlık Banyosu
D vitamini için haftada iki güneş banyosu, ilham için her gün biraz göz banyosu, yorgunluk için ayda bir köpük banyosu... Yüksek hızlı tren hatlarının kesiştiği, daha da hızlı uçakların geçtiği bu güvertede, her an kanatları altındakilere kanabilecek kadar uçarı...
-
The Architectural Photography Awards 2022 Finalistleri Açıklandı
-
Hacer Bozkurt'un Göbeklitepe Çalışması The LOOP Design Awards 2022'de Mansiyon Ödülü Kazandı
-
Murat Germen’den Yeni Sergi: “Obscura Lucida”
-
Bir Yürüyüş
Sabah uyanıyorum, aklıma ilk gelen dün akşam laboratuvarda başlatıp lojmana döndüğüm deney. Sonucu bir saate alacağız, acele etmenin alemi yok ama merak işte.