Stüdyo Etkisi

Mekan, Nurol GYO’nun NurolLife Güneşli projesinin satış ofisi olarak tasarlandı. Araziye komşu binalardan birini uzun süreli kullanıma alan işverenin ana isteği; girişteki asmakatlı alanın satış ofisi olarak tasarlanması ve tasarımların anahtar teslim uygulamalarının gerçekleştirilmesi oldu. Tipik bir şantiye satış ofisi senaryosu üzerinden hareket edildi.

asma kattaki bekleme alanı
asma katın iç mekan ilişkisi ve maket alanı
bekleme odası

Archistanbul; mekan tasarımı, mobilya, ürün tasarımı, elektrik - mekanik koordinasyon ve anahtar teslim uygulama olarak sürecin tek sorumlusu konumunda hizmet verdi. Satış Ofisi giriş cephesi; arazi yönüne bakmakla birlikte çift yönlü ve oldukça da dar olan ana cadde üzerinde bulunuyor. Işık alan tek yan cephe ise; doğal ışık kullanımını özendirmeyecek bir yoğunluğa bakıyor. Bunun yanı sıra bölge; gelişim ve yatırım dinamikleri altında. Archistanbul sürecin baştan itibaren, bu olumsuz şartı zorlamadan alanı stüdyo etkisi olan bir mekan olarak tasarlamaya yöneldi.

Satış Ofisi mekansal derinliğiyle, ışık oyunlarıyla, maket sunumuyla sizi sarmalıyor ve dışarıdan koparıyor. Yüksek hacimli giriş alanındaki lake organik formlu tavan plakaları, yukarıya dönük mavi ortam aydınlatmalarıyla birlikte asma katın derinliklerine doğru devam ederken, renkli ışık veren armatürleri taşıyan yüksek duvarlar yalın maket alanını sınırlıyor, asma katın alnındaki ışıklı, kayan yazı kurumun karşılama mesajını ve projenin ismini kırmızı ışıkla vurucu bir şekilde yansıtıyor. Asma katın da baktığı yüksek tavanlı giriş alanında, akrilik platformun üzerinde büyük proje maketi bulunuyor.

Misafirler kendileriyle ilgilenecek satış temsilcisi ile maket başında tanışıyorlar, ilk sunum sonrasında detaylı bilgi alabilmek için temsilci istasyonlarında görüşmelere devam ediliyor. Yoğunluk durumları için, her iki katta da bekleme alanları mevcut. Giriş kapısının aksındaki karşılama masası beyaz akrilik masif meşe kombinasyonuyla tasarlandı. Arkasındaki ahşap panel duvar, arka plandaki temsilci istasyonlarını ve bekleme alanını girişten koparıyor. Ziyaretçiler ilk adımlarında, karşılama masası ve maket ile tanımlanmış giriş bölümünde, hiç beklemeden karşılık buluyorlar ve meraklarını giderecek ilk incelemelerini yapabiliyorlar. Beş satış temsilcisi istasyonu bulunuyor, iki tanesi giriş katta, hemen maket alanının arkasındaki alanda, üç tanesi ise maket alanını yukarıdan rahatlıkla görebilen asma katta. Böylelikle bekleyen veya görüşmedeki ziyaretçiler, tekrar aşağıya inmek zorunda kalmadan makete bakabiliyorlar. Giriş kat ile asma kat arasındaki trafiğe ise, masif meşe basamakları ve cam korkuluklarıyla tasarlanan, üstüste dizilen dikdörtgen prizma kutularla oluşturulan merdivenler yardımcı oluyor.

Zemin kaplaması tüm satış ofisinde tek tip malzemeyle oluşturuldu. PVC zemin kaplamasıyla bütüne yayılan bir yalınlık ifadesi amaçlandı. Zemin aynı zamanda; duvar kağıtları ve ahşap kaplamalarla kombine edilmiş duvarların, corian ve masif meşe ile kombine edilmiş maket alanı etkisinin, renkli ışıkların, lake tavan plakalarının, satış temsilcisi istasyonlarının ve rengarenk koltukların akışkanlığına ve dinamiğine stabil bir fon oluşturuyor. Hareket ettikçe değişken renk ve ışık algısıyla karşılaşıyorsunuz, ancak bu asla mekandaki ana unsurları bölücü, algıyı dağıtıcı nitelikte ve oranda değil. Giriş kattaki temsilci istasyonlarının paralelinde yine rgb ledlerle aydınlatılan cam duvar, mekan algısındaki enerjiyi sürekli olarak tazeler nitelikte.

Satış Ofisinin tamamında kullanılan özel yüzey formuna sahip duvar kağıdı, akustik kontrol konusunda değerli bir ayrıntı. Koyu tonlarda seçilmesi, öğle güneşinin ön cepheden direkt etkili olduğu saatlerde ışığın içeride kontrolsüzce yansımaması ve stüdyo etkisinin bozulmaması konusunda yardımcı. Farklı tasarım ve renklerdeki koltuklar, hem farklı ergonomi arayışındaki misafirlere bir zenginlik sunuyor hem de mekanın dinamik ve zevkli bir şekilde algılanmasına katkıda bulunuyor. Satış temsilcisi istasyonları ise bu proje için Archistanbul tarafından özel olarak tasarlandı.

Archistanbul tasarımı satış temsilcisi istasyonları, temel olarak karşılıklı oturan temsilci ve misafirlerin aynı masa üzerinde hem birbirleriyle hem de masanın ucundaki ekranla göz teması kurarak sıcak ve verimli bir iletişim üzerinden proje görüşmesi yapmaları kurgusuyla tasarlandılar. Ebeveynlerin görüşmeleri esnasında, çocuk misafirlerin sıkılımamaları için oluşturulan oyun odası da giriş katta bulunuyor. Yarı şeffaf filmli cam ile sınırlanan odanın mekanla görsel ilişkisi kesilmemiş durumda.

Merdiven kullanamayacak durumdaki misafirlerin asma kata ulaşımı için ise binanın asansörü kullanılıyor. Asma katta yarı geçirgen bir deseni olan filmli camlarla çevrili satış müdürünün odası, temsilci istasyonlarının hemen arkasında. Diğer tarafta ise sekiz kişilik bir toplantı odası bulunuyor. Asma kattaki ve giriş kattaki mimari öğeler ve mobilyalar birbirleriyle tam bir bütünlük içindeler. İşçiliklerdeki detaylara, misafirlere kalite konusunda vereceği mesajın bilinciyle dikkat edildi.

Etiketler: