Taş Anıt Sarayı
Çocuklara kendi oyun mekanlarını oluşturma becerisi kazandırmayı amaçlayan Taş Anıt Sarayı, kolektif bir oyun deneyimi sunuyor.
Taş Anıt Sarayı, biçim ve renk üzerine kurgulanmış bir oyun mekanı tasarımı. WAI Architecture Think Tank’ten Cruz Garcia ve Nathalie Frankowski’nin tasarladığı oyun alanı, Çin’in Shenyang şehrinde yer alıyor.
Siyah duvarlar ve beyaz küplerle tasarlanan oyun alanı, çocukların kendi oyun alanlarını oluşturmalarına olanak tanıyor. Üç farklı boyuta sahip beyaz küpler, çocukların taşıyabileceği ağırlıkta dökülmüş. 200 adet beyaz küpün kullanıldığı oyun alanı, 100 metrekarelik bir alana yayılıyor. Böylece oyun elemanları, her yaştan çocuğun yaratıcılığını tetikleyecek güce sahip. Kolektif bir oyunla çocuklar, bir yandan inşa tekniklerini de öğreniyorlar. Konseptin yarattığı özgürlük; yaratma, oynama, geliştirme ve mekan oluşturmayla ilgili yeni deneyimler katıyor.
İlgili İçerikler:
-
CEIBS Shenzhen Kampüsü
-
BigSmall Café | Jingdezhen
-
Ölçülebilirliği Aşan Yaşanan Mekân
Goethe’nin yaşamı yükselten mimarlık tanımıyla başlayalım bu yazımıza… Onun bu tanımında, mimarlık ancak ve ancak tüm duygulara seslenebildiğinde yaşamı yükseltebilen bir değer kazanmaktadır! Nasıl mı?
-
Günümüz Kenti İçin Bir Manifesto Denemesi: Köpük Kent
Kentin bütünü ve onu oluşturan yapılı çevreye dair konular, kullanıcısıyla birlikte bir anlam kazanır, zamanla değişir, dönüşür ve birbirlerini tekrar tekrar üretirler. Bu anlamda yapılı çevre her zaman sosyo mekansal çerçeveden bakılması olanaklı ve zorunlu bir mecradır.
-
Seed Plaza | Jiaxing
-
Wander Otel Renovasyonu
-
2023 Dünya Mimarlık Festivali’nde (WAF) Ödül Kazanan Projeler Açıklandı
-
Skip House