GİRİŞ YAP / ÜYE OL

GÖRÜŞ

  • Yazı
  • Söyleşi
  • Yuvarlak Masa
  • Yazarlar

PROJE

  • Mimarlık
  • Kent / Peyzaj
  • İç Mekan
  • Ürün

GÜNCEL

  • Haber
  • Etkinlik

SEKTÖR

  • Firma
  • Malzeme
  • Uygulama
  • Referans
  • Advertoryal

XXI

  • Hakkımızda
  • Sayılar
  • Reklam
  • iPad
  • İletişim
  • Kullanıcı Hakları
  • Etiketler
  • E-Bülten
  • English

E-bültene üye olun, güncel mimarlık ve tasarım haberleri size de gelsin.

Kullanım koşullarını okudum, kabul ediyorum.

#çizim #kartografi #kırkpınar #büyümeme #mekanda adalet #kimlik politikaları #van #ev #balyanlar #modern miras #ezoterizm #paşalimanı # #çağdaş ek #
ANASAYFA ETİKETLER

Etiket: modernizm

  • LA
    LERZAN ARAS

    “Yaşama Tutunma Çabası”, Salgınlar ve Öngörülemeyen Mimarlık

    Lerzan Aras, ortaya çıkışının üzerinden bir yılın geçtiği covid-19 salgınının mimarlığa uzun vadeli etkilerinin olup olmayacağını araştırıyor.

    GÖRÜŞ, YAZI 24.03.2021
  • HZ
    HALUK ZELEF

    Stüdyo Eğitiminde Reddimiras Mümkün mü?

    Stüdyodan Notlar'da bu ay Haluk Zelef modern mimarlık mirasının ve yerel uygulamalarını yerinde görüp deneyimlemenin tasarım stüdyosuna katabileceklerini kaleme aldı.

    GÖRÜŞ, YAZI 29.09.2020
  • NOS FB
    NİZAM ONUR SÖNMEZ FURKAN BALCI

    Mimarlıkta Biçim ve Biçimlenmenin İnsansonrasına Giriş 2/3

    Mimarlığın insansonrası ile ilişkisini sorgulayan tefrikanın ikinci bölümünde Sönmez ve Balcı, insanın siborg varlığıyla çevresiyle etkileşiminde mimarlığın ve/veya mimarlık nesnesi binanın yerini sorguluyorlar.

    GÖRÜŞ, YAZI 03.01.2020
  • NOS FB
    NİZAM ONUR SÖNMEZ FURKAN BALCI

    Mimarlıkta Biçim ve Biçimlenmenin İnsansonrasına Giriş 3/3

    Mimarlığın insansonrası ile ilişkisini sorgulayan tefrikanın üçüncü ve son bölümünde Sönmez ve Balcı, günümüzde olay ve seremonin mimari karşılığını beden üzerinden okuyorlar.

    GÖRÜŞ, YAZI 03.01.2020
  • NOS FB
    NİZAM ONUR SÖNMEZ FURKAN BALCI

    Mimarlıkta Biçim ve Biçimlenmenin İnsansonrasına Giriş 1/3

    Nizam Onur Sönmez ile Furkan Balcı, insansonrasının mimarlık ve mimarlığın modernizm tarihi üzerinden bir okumasını yapıyorlar. Üç bölüm halinde yayınlayacağımız tefrikamızın ilki, hilomorfizm-morfogenez ikiliği üzerinden bir modernizm eleştirisi ile başlayarak insansonrasının mimarlıkta nasıl ele alınabileceğine dair bir girişle sonlanıyor.

    GÖRÜŞ, YAZI 20.12.2019
  • BURCU ATEŞ MELEK PINAR UZ BAKİ ELİF SELENA AYHAN KOÇYİĞİT

    Kaunas-Kačerginė’de Bir Yaz Okulu: Gelecek için Modernizm

    Kaunas 2022 projesi kapsamındaki etkinliklerin bir parçası olan yaz okulunun katılımcıları Ateş, Baki ve Koçyiğit süreci ve etkinliğin düzenlendiği yer ile ilişkisini yazdı.

    GÖRÜŞ, YAZI 25.09.2019
  • Hangzhou Modern Mimarlığını Haritalamak

    GÜNCEL, HABER
  • DOCOMOMO Türkiye 2018 Poster Sunuşları İçin Son Başvuru Tarihi Yaklaşıyor

    GÜNCEL, HABER
  • KG
    KENAN GÜVENÇ

    Yarasalı Eğrelti Otu

    Öncelikle onunla ilişkilerimizi tümüyle belirleyen ve hakim paradigmanın temelini teşkil eden, benimse “başka” bir şey olduğu konusunda ısrarla vurguladığım “Mimarlık nedir?” sorusu üzerinden konuyu açayım.

    GÖRÜŞ, YAZI 15.03.2017
  • Katalan Modernizmi Gaudí ve Jujol Odağında Belgesele Dönüşüyor

    GÜNCEL, HABER
  • CS
    CEM SORGUÇ

    Kültürel Amnezi Çağında Mimarlık

    Modernizm, mekan ve teknoloji üzerinden 100 yıldır yazılıp konuşuluyor. Toplumsal yansımaları ve etkileri de daha çok “batı modernizmi” merkezli bir coğrafi angajmanla tarif edilegeldi.

    GÖRÜŞ, YAZI 15.07.2016
  • KG
    KENAN GÜVENÇ

    Yarışma Ekipleri Niçin Hala Sonuç Benzerliklerinden Mızmızlanıyor?

    Mimarlık, ortaya çıktığı 19. yüzyıldan bu yana ve her zaman o yaygın misal ile köpeğin kuyruğunu değil, kuyruğun köpeği salladığı fikri üzerine kurulu bilinçli bir yanılsama olagelmiştir:

    GÖRÜŞ, YAZI 15.12.2015
  • Mimar Nazimi Yaver Yenal’ın Unutulmuş Fantastik Dünyası

    GÜNCEL, HABER
  • SÖ
    SENA ÖZFİLİZ

    Mimarlık Fotoğrafında Alternatif Yaklaşımlar

    Modern mimarinin hakimiyetinin tüm hızıyla sürdüğü 1960'lı yıllarda, İngiliz mimar John Donat, mimarlık fotoğraflarının kendisinde oluşturduğu beklentiyle o binaları ziyaretindeki deneyimlerinin örtüşmemesini, kendisini mimarlık fotoğrafçısı olmaya yönelten neden olarak gösterir.

    GÖRÜŞ, YAZI 25.08.2015