ABC Manifesto Şirketi Yazar ve Danışmanları
Galata Rum Okulu’nun çatı katına çıktığımda otomatik olarak yönlendiğim büyük kapalı alanın kapısında beyaz takım elbiseli bir adam, canhıraş sesleniyor: "Buyrun, gelin, kendi manifestonuzu yazın." Bu beyaz takım elbiseli adam Disturbati ekibinden tanıdığım Matteo, selam vermeye çalışıyorum, rolünü hiç bozmadan beni içeriye daha ısrarla davet ediyor. Pazarda kolundan tutup tezgahına çeken insanlar gibi beni içerideki satış temsilcisinin önüne koyuyor. O da elime bir talimat broşürü ve alışveriş sepeti vererek bir masaya yönlendiriyor.
İlk masadan bir obje seçiyor, ardından manifesto şablonunuzla başka bir masaya yönlenip bir psikoloji testine tabi tutuluyorsunuz. Bu testte belirlenen nefret objenizle bir sonraki aşamaya yani nefretinizin yoğunluğunun ölçüldüğü kısma varıyorsunuz. Ve ardından şirket, sizin için manifestonuzu oluşturuyor. Şimdi serbest kürsüye çıkıp manifestonuzu okuma ve ardından kağıt parçalayıcıyla onu yokluğa gönderme zamanı. Manifestonun dahi ticarileştirildiği, katı olan her şeyin buharlaştığı bugüne eleştirel bir yaklaşım sunan Disturbati, broşürde yer alan şu cümleyle niyetini açık bir şekilde ortaya koyuyor: "...tüm bakış açıları, şirket için aynı değere sahiptir. Cihazın bakış açıları onu kullanan müşterilerinkidir, çünkü müşteriler cihazın bir uzantısıdır ve bunların ikisi birbirine bağımlıdır."
Bir yerleştirmeden ziyade bir performans işini anımsatan ABC Manifesto çalışması, bienalin sunduğu Galata Rum Okulu’nun sınırları dışına da taşarak İkitelli, Kuzguncuk gibi İstanbul’da çeşitli noktalarda kentsel müdahaleler de planlıyor. Detaylı programı
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı
-
Sosyal Konutun İtibarı
Mimarlığının insan ile kurduğu ilişkiyi anlatması bakımından her örnek özgün ve değerli. Ancak sosyal konutun yaşamımızdaki yeri daha gündelik, akışkan ve sürekli bir gerçeklik olarak ağırlık kazanıyor.