Açık Manifesto
Studio FormaFantasma tarafından tasarlanmış manifesto tasarımcıların daha önceki üç projesine gönderme yapar ve onlardan beslenir nitelikte. Yenileri üretmek yerine mevcut estetiği benimseme niyetli çalışma sürecini gösteren Açık Manifesto bir simyacılık çalışmasına benziyor. Çeşitli malzemeler birincil kaynak olarak kullanılıp dönüştürülerek işe yarar sürdürülebilir projeler ortaya çıkıyor.
Farklı yaklaşımlar ve bilgiler çerçevesinde malzemeler ve araçlar kullanılarak nesneler birer ifade haline geliyor. Böylece malzeme ve araç olmaktan çıkıp düşünce oluyorlar. Bir şeyi kabul etmek ya da reddetmek fikriyle oluşturulan manifestoların aksine, araştırmalar dahilinde var olanı değiştiren ve sorgulayan bir manifesto ortaya çıkmış oluyor.
Açık Manifesto aslında her şeye açık bir manifesto gibi. Her yöne çekilebilecek, türlü değişime ortam hazırlayabilecek, adeta işe yaramaz aletlerin ve kıyıda köşede kalmış bilgilerin tekrar gün yüzüne çıkmasını sağlayacak bir durum söz konusu. Araştırmaya yönelik bir çalışma sunan manifesto malzemelerin yaşam öykülerini anlatıp onları işliyor. Meraktan yola çıkan araştırma durumunu destekleyen bir süreç ortaya koyuyor.
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı
-
Sosyal Konutun İtibarı
Mimarlığının insan ile kurduğu ilişkiyi anlatması bakımından her örnek özgün ve değerli. Ancak sosyal konutun yaşamımızdaki yeri daha gündelik, akışkan ve sürekli bir gerçeklik olarak ağırlık kazanıyor.