Bozunma Hareketi Manifestosu

Miselyum Kabuğu adlı yerleştirme, mimarlık ile biyolojiyi birleştirerek temelini geçicilik kavramına oturtan bir manifesto niteliğinde.

Kochi Muziris Bienali’nin tamamlayıcı etkinliklerinden olan MAP Project Space Festival kapsamında sergilenen proje, artan nüfus ve kalabalıklaşan şehirlerle birlikte küresel ölçekte yükselen sürdürülebilirlik anlayışına farklı bir bakış açısıyla yaklaşıyor. Mimarlar, “bilinçsiz politik seçimleri, doğadan gelip sanki hiç var olmamışçasına doğaya geri dönen yaşayan mimarlıklar” ile eleştiriyor. Bu noktada ürettikleri çalışma ise mantarların bitkisel kısmı kabul edilen miselyumu alternatif bir inşa malzemesi olarak kullanıyor ve bu yöntemin özellikle geçici yapıların inşasında kullanımına teşvik etmeyi amaçlıyor.

Projeyi geliştiren Beetles 3.3’ten Asif Rahman, Giombattista Arredia ve Yassin Areddia Design’dan Mohamad Yassin üçlüsü, yöntemin iyileştirilerek spor turnuvaları ya da uluslararası sergiler gibi büyük ve süreli etkinlikler için kalıcı değil geçici yapıların kolaylıkla yapılabileceğine inanıyor. Uluslararası platformda bu konuyu gündeme getirmek isteyen ekibin projesi ise ahşap bir iskelet, kontraplak ve miselyumdan oluşan son derece basit bir tasarım ile derdini anlatmayı amaçlıyor. Pavyon, yaşayan her canlının olduğu gibi bir yaşam döngüsüne sahip.

Yere özgü üretilen pavyonun tasarım sürecinde sergileme mekanının özellikleri, yerel malzemeler ve yerel işçilik önemli girdiler olarak yer almış. Bölgedeki bir mantar fabrikasında araştırmalarına başlayan ekip büyüme şablonlarına göre en uygun mantarı seçmiş. Strüktürü oluşturan ahşabın ise, pavyonun sergilendiği ve halihazırda bozulmaya uğrayan Dutch Warehouse yapısıyla bağ kurması planlanmış. Ahşabın sağladığı yaşam alanında çoğalan mantarlar strüktür üzerinde büyüyor, onunla bir oluyor ve onu dönüştürüyor. Doğan, yaşayan ve var olma sebebini karşıladıktan sonra ise geriye kalan tek şey sunduğu deneyim oluyor.

Etiketler: