Geri Çekilme
“Geri Çekilme” kavramını farklı bakış açılarıyla genişletip elde edilen terimleri bir sözlük haline getiren Malkit Shoshan, Ethel Baraona ve Marina Otero, manifestolarıyla “Geri Çekilme”nin mekan ve sosyal hayat üzerindeki etkilerine dikkat çekiyorlar. Kitle iletişim teknolojileri, güvensizlik gibi günümüz koşullarının etkisiyle bireylerin kendi sınırlarında yaşamaya başladıkları ve kamusaldan geri çekildikleri fikrinden hareket ediyor. Belli bir kesim “şehirden kaçış” reklam sloganıyla oluşturulan sitelere kaçtılar, güvenlikli, tel örgülü, 24 saat kameralı alanlarına çekildiler, kendi bölgelerinde bir kent simülasyonu yaratıp kendi kendilerine yettiler ve kentin kamusal alanından geri çekildiler. Kamusallık ve şehir parçalandı. Toplumda sürekli bir “ötekileştirme” çabası. Küresel boyutta ise kamusallığın parçalanmasına büyük etkisi olan savaş, tehlike unsurlarını ve devlet politikalarını görüyoruz. Shoshan, Baraona ve Otero “Geri Çekilme” sözlüğünde günümüzdeki küresel olaylara dikkat çekmek üzere güvenlik, gözetleme ve kendine yetme gibi tanıdık terimleri genişletiyor.
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı
-
Sosyal Konutun İtibarı
Mimarlığının insan ile kurduğu ilişkiyi anlatması bakımından her örnek özgün ve değerli. Ancak sosyal konutun yaşamımızdaki yeri daha gündelik, akışkan ve sürekli bir gerçeklik olarak ağırlık kazanıyor.