Golden Box
AMAA tarafından tasarlanan ve İtalya'nın Arzignano kentinin merkezinde kısa süre önce tamamlanan proje, Alessandra Rampazzo ve Marcello Galiotto'nun stüdyosunun konut temasında kişisel bir yansımayı ifade ettiği rafine bir mekânsal yaratım.
1900'lerin başından kalma küçük bir apartman dairesinin içine yerleştirilen Golden Box (Altın Kutu), 1960'lar ile 1980'ler arasında inşa edilen geleneksel evlerde tipik bir bağlayıcı ancak duygusal olarak kısır bir alan olan koridoru ortadan kaldırmayı irdeliyor. Modernist yaklaşımın deneysel yaşam konseptlerinden esinlenen tasarım -her bir kenarı beş metre olan kare tabanlı bir kütle- iç bölmelerinden arındırılmış küçük bir dairenin yüzey alanının neredeyse tamamını kaplıyor. Tamamen pirinç panellerle inşa edilen kütlenin foksiyonel alanları barındıran girintileri, altın renkle tezat oluşturan yeşil mermer plakalarla kaplı.
Ev sahipleri, mevcut konutlarından sadece birkaç kilometre mesafede olsa da günlük koşuşturmadan uzaklaşmak için hafta sonu evi olarak kullanacakları küçük bir sığınak talep etmişti.
Tasarım sürecinde, Jean Prouvé, Le Corbusier ve Charlotte Perriand'ın geçmiş deneyimlerinden ve onların küçük yaşam araçlarından yararlanıldı. Mekanın mevcut bölmelerden kurtarılması ve Palladyan zeminin restore edilmesi, 5 x 5 metre boyutlarında tek bir hacmin eklenmesine olanak sağladı: Mutfak, uyku alanı, banyo ve dinlenme alanı dahil olmak üzere gerekli tüm yaşam işlevlerini içeren bir tür hazine sandığı.
Golden Box, tavan dekorasyonu ve mevcut duvarların düzensiz geometrisi ile tezat yaratacak şekilde yerleştirildi. İç ve dış mekânlar arasındaki sınırları bulanıklaştırmak amacıyla yeni hacim, şehri boydan boya kat eden Corso Giuseppe Mazzini ile aynı hizaya getirildi. Doğu cephesine açılan tek pencere ise, bitişikteki Mattarello Avlusu'na yöneliyor. Bu "gizli bahçe" manzarası, pencereye bakan köşeye yerleştirilmiş kavisli bir cam sayesinde banyonun iç kısmına kadar uzanıyor. Özel olarak hazırlanmış çerçeveler ve aksesuarlar, bağlantıları ve ekleri gizliyor. Cihazın kıymeti, AMAA'nın başta pirinç olmak üzere malzemeler üzerine yaptığı araştırmalarda yatıyor. De Castelli ile işbirliği yapılarak, şirketin işlenmiş levhalarının arka yüzünde zaten mevcut olan sonucu yansıtan, levhaların yüzeyini aşındırmak ve sabitlemek için özel bir yöntem geliştirilmiştir. Böylece, tek bir değerli malzeme hacmi sarıyor, iç mekanları gerektiği gibi gizliyor ve ortaya çıkarıyor: her şey hazine sandığının derinliklerinde ortaya çıkıyor.
Tüm kütleyi saran pirinç panellerin arasında görünen diğer tek renk olan imparatorluk yeşili mermer plaka, ahşap ve kadife malzemeler; Giovanni Michelucci tarafından Arzignano'da tasarlanan kilisenin bakır çatısına açık bir gönderme yapıyor.
Hızlı konsept aşamasının ardından, uzun ve titiz bir tasarım geliştirme ve inşaat detaylarının iyileştirilmesi süreci başladı. Maketler hazırlandıktan sonra, mimarlar ile geleneklere derinlemesine bağlı ancak yenileme ve dönüştürme yeteneğine sahip yerel ustalar arasında yoğun bir iş birliği ile yürütülen saha çalışması yaklaşık üç yıl sürdü.