Kamusal Tümleç
Kolombiya’da tasarlanan kamusal merkez, topoğrafyadan koparılanın yerine yine topoğrafyanın belirlediği sınırlara göre yerleşiyor. Kaliteli eğitim mekanları sunmak adına gerçekleştirilen proje aynı zamanda aktif kamusal alanlar sunuyor.
Kamusal merkez, Antioquia Bölge Yönetimi tarafından sekiz belediyede hayata geçirilen proje kapsamında kaliteli eğitimin halka ulaştırıldığı noktaları artırmayı amaçlıyor. Belediye yetkilileri ve mimarların yanında bölge halkının da dahil olduğu katılımcı bir süreçle gerçekleşen proje, aynı zamanda etkin ve özgün bir kamusal alan kazandırıyor.
Yapının inşa edildiği San Vicente Ferrer belediyesi halkın %70’inin tarımla uğraştığı dağlık bir bölge. Eğimli topoğrafyaya yayılan yerleşim yerleri organik bir şekilde bir şehir merkezi tanımlarken, kamusal merkez için ayrılan arazi ise bu şehir merkezinin kıyısında bulunuyor. Öngörülen eğitim programı ve halk tarafından talep edilen açık hava tiyatrosu, topoğrafyanın karakterinden yararlanılarak tasarlanan bir formda somutlaşıyor.
Yapı, insan müdahalesi ile çeperlerinden kırpılmış ve daha sonra üzeri düzlenmiş, dağ eteğinde bir arazi parçasına; oradan koparılan toprak parçasının yerine yerleşiyor. Formun ana çizgileri de bu kara parçasının mevcut sınırlarını takip ediyor. Kamusal merkez ile şehir merkezini bağlayan araç ve yaya yolu, yapıya ve basamaklı avluya ulaşmayı sağlayan bir rampaya eklemleniyor. Kamusal alanları artırmaya odaklanan tasarım, çatıda oluşturulan teraslar ve amfi ile aktif açık alanlar meydana getiriyor. İç mekana erişimin mümkün olduğu teraslar aynı zamanda çevre peyzajının izlenebileceği bakış noktaları tanımlıyor. Koyu tonlardaki taş döşemeler ve beton strüktürler ise yerel inşaat malzemeleri ile bir bağ kurma güdüsüyle tercih edilmiş. Oluşturulan çatı yükseltileri ile binanın bütün iç mekanları dolaylı olarak gün ışığı ile aydınlanıyor. Formun oluşturduğu yapı kolları ve binanın yönelişi, merkezin soğuk hava akımlarına karşı korunmasını ve avluda daha ılıman bir hava oluşmasını sağlıyor.
İlgili İçerikler:
-
Koç Okulu Yeni Lise Binası
-
Sille İlkokulu
-
Görme Engelli Çocuklar İçin Okul
-
L’École de l’Étincelle
-
AnkaraAks Almanya Augsburg'daki Tiyatro Meydanı'nı Dönüştürecek
-
Aulatopía
-
Kamusal Alan Bir Mekân Değildir!
Günümüzde çok sık karşılaştığımız "algı yönetimi" olarak ifade edilen manipülatif eylemin, nasıl etkili olabildiğini, nasıl etkili kullanabildiğini anlamak için araçlarını iyi tanımlayabilmemiz önemli. Bu eylemin karşılıklı bir etkileşim olduğu ve eyleyenin değil eylenenin de bu durumdan sorumlu olacağı bir gerçek. Ama bu yazının derdi ne eyleyen ne de eylenen ile ilgili…
-
Kamusallık ile Mekân Oluşturma Ustalığı
"Mimarlık sanat mı yoksa mühendislik midir?" sorusu sık sık tartışma yaratan bir konudur. En kestirmeden mimarlığın her iki alanda da etkili bir meslek olduğu çıkarımı tartışmayı dengeleyen bir sonuç olarak hâkim görüş kazanır. Ancak...