Kamuya Açık Çizim

GÜZİN ÖZTOK

Atelier Bow-Wow, Kamuya Açık Çizim çalışmasında bir mekanın beklenmedik kullanım biçimleri, insan davranışlarının arkasındaki mekanizma ve bir kent parçasına yeni bir perspektif gibi konulara değinerek kamusallığı sorguluyor ve kenti belgeliyor. Japonya’da gerçekleşen tsunaminin getirdiği ölüm ve yıkım sonrası bir iyileşme, belgeleme ve onarım için bir öneri olarak başlayan kamuya açık çizim, kentin mikro ölçekteki kullanımlarını keşfetmeye dönüşmüş.

İstanbul’da Galata Köprüsü’nde çalışan Atelier Bow-Wow ve mimarlık öğrencilerinden oluşan ekibi, köprüyü deşifre ederek büyük ve ortak bir çizim yapmışlar. Gördüğün şeyi aynı şekilde kopyalayarak çizmenin fotoğraf çekmekten ne farkı olabilir diye düşünürken çizimleri gördüğümde anlatım dilinin gücü ve detaylar beni içine çekiyor: üst üste binen binalar ve insanlar, iç içe geçen araçlar, kalabalık ve çok sıkışık algıladığım mekanlar. Fiziksel çevreye ne kadar dikkat ediyoruz sorusu ile birlikte mekanların işlevlerini düşünüyorum. Çizimlerin üretim aşaması düşünülerek tek ve büyük bir şey oluşturmak üzere yapılan ortak bir çalışmanın ne kadar zor olabileceği fark edilebilir. Çizim dilinin de ortak olması, çalışmayı daha bütüncül yapıyor olmalı ancak Atelier Bow-Wow, çizimlerin dilinden çok arkasındaki hikayeye önem verdiklerini de belirtiyor. Öte yandan Kamuya Açık Çizim, kamusallık kavramını da sorgulayarak her kent, zaman ve birey için kendine özgü bir tanımın mevcut olduğunu vurguluyor.

Güzin Öztok,2. istanbul tasarım bienali,atelier bow-wow,yoshiharu tsukamoto,momoyo kaijima

Etiketler:

İlgili İçerikler: