Kente Bakan Anıtsal Arayüz

HÜLYA ERTAŞ

20-21 Şubat'ta İstanbul'da gerçekleştirilen All Design'a katılan Mario Botta tarafından tasarlanan Twelve at Hengshan oteli, anıtsal görünümüyle Şanghay'ın kentsel dokusuna ekleniyor.

Hülya Ertaş: Masif cephesiyle yapının kente bakan yüzü anıtsal bir görünüşe sahip. Diğer taraftan, avlu cephesi ise daha parçalı ve samimi bir karakterde. Bu ikilemin arkasında yatan sebep nedir?
Mario Botta: Binanın tiyatro sahnesine çıktığı cadde ve kent tarafında lobi, restoranlar, toplantı odaları vs gibi tüm ortak alanlar bulunuyor. Odalar ve suitler ise iç avlunun bahçesine bakıyor. Cephelerin tasarımı da bu işlev şemasından etkilenilerek düzenlendi.

Yapının sokak ile etkileşime giren cephesi
Avlu - cephe ilişkisi
Şangay’ın silueti
Tesas, yaşam alanları ve çevre binaların ilişkisi aynı karede
Binanın dairesel formu

HE: Twelve an Hengshan Luxury Collection oteller zincirine ait. Bunun tasarım özetini ve tasarımınızda nasıl yorumladığınızı anlatabilir misiniz?
MB: Planlamanın başında sadece lüks bir otel olacağını biliyordum, Starwood Hotels zincirine ait olacağı daha sonra belli oldu. O sırada projenin detaylandırılması şantiye aşamasına gelmişti ve Starwood sadece iç dekorasyonla ilgili projeye dahil oldu.

HE: Otele Çin’e ait özellikler dahil ettiniz mi? Bunları biraz açabilir misiniz?
MB: Tabii ki evet! Ama bunu kelimelerle anlatmam mümkün değil. Bir bina her zaman şehre, onun toprağına ve aynı zamanda da kültürüne aittir. Bugünün tüm diğer otelleri gibi uluslararası karaktere sahip bir bina olsa da, büyük Çin kültüründen esinlenmiş bir proje olduğunu, alanları, ışığı ve yeşilliğiyle bu kültüre çağrışımlar yaptığını düşünüyorum.

HE: Twelve at Hengshan projesi sırasında Çin’de çalışırken ne tür zorluklarla karşılaştınız?
MB: Şehrin kamusal ve özel alanları arasındaki ilişki çerçevesinde yerin yorumlanması mimari seçimi oluşturan unsurlardan biri. Buna şunları ekleyebilirim: geçmişte de hali hazırda kullanılmış olan malzemelerin seçimi, mütevazi miktarlar, büyük çınar ağaçlarını mahallenin baş aktörleri olarak bırakmak.

giriş kat planı
1. kat planı
kesit

Etiketler: