Tianjin 4A Spor Parkı

EN

Ballistic Architecture Machine (BAM) Çin'in Tianjin kentinde ilk yüksek yoğunluklu parkı tasarladı. Tarihi Yixing şehrinin kentsel planını palimpsest olarak kullanan ofis, sirkülasyon alanlarını koruduğu bu plan şeması üzerine mimari labirentler, su oyun alanları, tetherball, tenis, basketbol alanları ve bahçeler yerleştirdi.

Labirent, park tasarımının mekânsal ve tematik yönlerini birbirine bağlayan temel unsurlarından birini oluşturuyor. Kıvrımlı sokaklarıyla labirent, mekansal olarak antik kent hissiyatını yansıtırken, sembolik açıdan öğrenme yolculuğunu temsil ediyor.

Uzun merkezi kamusal alanda jeotermal bir kuyunun bulunduğu yüksek bir baca yer alıyor. Nispeten küçük bir alanda "yüksek yoğunluklu" kurgulanan park, jeotermal baca ve interaktif su gibi iki temel niteliğiyle çevre sorunlarına karşı daha fazla farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

"Doğal" çevre hissini yaratmak için bu parkta sadece yeşillik eklemenin ötesine geçmek hedeflendi. Bunun için, insanların kent koşullarındaki deneyimlerini baz alan, kendilerini çevrelerindeki ortamla aynı ölçekte hissedebilecekleri kent alanları yaratmaya odaklanıldı.

"Su Dağı" sahadaki en önemli öğretici oyun unsurlarından birini oluşturuyor. Bu alan, Yangtze Nehri delta manzarasının, Three Gorges Reservoir'ın (Üç Boğaz Rezervuarı) ve antik Dujiangyan sulama sisteminin minyatür bir interaktif modelini sunuyor.

Su dağlardan doğar, vadi boyunca ilerler ve deltaya akar. Çocuklar minyatür dağlardaki su kaynaklarını harekete geçirebilir ve rezervuarlar oluşturmak için suyun güzergahı boyunca belirli yerlere yerleştirilen barajları kullanabilir. Ancak su dikkatli bir şekilde yönetilmezse diğer su yollarına taşacak ve okyanusa doğru yoluna devam edecektir.

Yüzeyde, bu su özelliği Çin manzarasını, tarımsal ve kültürel gelişimini ve mirasını yansıtıyor. Daha derin bir düzeyde ise tasarım, insanın özellikle peyzaj ve su yollarına müdahalesindeki rolüne değiniyor. Bu özellik, potansiyel olarak bir çocuğun kavrayamayacağı kadar büyük ve soyut bir fikri, öğrenmenin didaktik olmadığı oyun ortamına entegre ediyor. Bu tür oyunlar aracılığıyla daha fazla çocuğa büyük çevre sorunları hakkında farkındalık kazandırmak ve bu sorunları çözmeyi düşünen bir nesil yetiştirmeyi teşvik etmek amaçlanıyor.

Etiketler:

İlgili İçerikler: