TWTRATE
TWTRATE manifestosu, herkesin 140 karakter dahilinde birer mikro-blog yazarı sayıldığı Twitter adlı sosyal medya paylaşım platformunun nelere kadir olabileceğini düşündürüyor. Özellikle Türkiye’deki politik ve kültürel durumlar karşısında bir tutum ve birliktelik oluşturan tweet’ler ortak bir aklı gösteriyor. Paylaşılan özel ve kamusal bilgilerin hem üyeler hem de kamu tarafından okunabiliyor olması erişilebilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını sorguluyor. Sonuçta 140 karakter sınırı dolayısıyla hem esprili hem de insanların sesi olması açısından önemli birer manifesto ortaya çıkıyor.
TWTRATE aslında manifesto yazarlığına bir alternatif olarak değerlendirilebilir. Bu yazarlık durumu hem bireysel hem de kolektif olabiliyor. Herkesin erişiminin olması da bienal dahilinde halka erişim ve halktan bilgi almak açılarından önemli bir yere sahip oluyor. TWTRATE günümüzde çoğu zaten manifesto olarak değerlendirilebilecek tweet’leri gerçekten birer manifestoya dönüştürmeye ve bunları doğrudan paylaşmaya davet ediyor.
İlgili İçerikler:
-
Salt’ın Türkiye’deki Mimarlık Eğitimi Tarihine Işık Tutan Yeni Sergisi Açıldı
-
Yanköşe’nin Dokuzuncu Edisyonu: Balık Kavağa Çıkınca
-
her şey tanıdık, her şey yabancı
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019