XXI'de bu ay dosya konusu 3. Uluslararası Antalya Mimarlık Bienali. Küratör Tansel Korkmaz ile yaptığımız söyleşiye, Aslıhan Demirtaş ve Ali Cindoruk anlatımıyla tasarım süreci ve sergi işlerinden bir seçki eşliğinde yer verdik. Bunun yanı sıra cihangir istek anlatımıyla uluslararası tasarım kongresi, Eser Epözdemir anlatımıyla Wohnungsrafe etkinliği ve konut sorunu ve Özlem Yalım'ın Tılsım projesini anlattığı yazılarını okuyabilirsiniz. Rural Urban Framework, AP+E tasarımı Hedge School, Yazgan Tasarım Mimarlık'ın ONS İncek Satış Ofisi ve El Equipo Creativo tasarımı Disfrutar Restoranı da bu sayıda yer alıyor.
Cihangir İstek, kongreye dair izlenimlerini ve tartışma başlıklarını kaleme aldı.
Tanıtım yazarlığı sakalığa benzer: Kitapları tanıtanlar sakalar gibi vakitli vakitsiz, bağıra çağıra gelir; yaptıkları, yazıları bir kaptan ötekine aktarmaktır ki döküp saçtıklarından, olandan çok daha azını aktarırlar.
Çerçeveler içinde çerçeveler içinde çerçeveler, sonsuza uzayan fraktallar gibi mekanı açıyor.
ADDO markası için tasarlanan Bridge koleksiyonunu tasarımcısı Sezgin Aksu ile konuştuk.
Tansel Korkmaz ile 3. Uluslararası Antalya Mimarlık Bienali'nin ortaya çıkış sürecini ve işlerin seçim sürecinde temanın rolünü ele aldığımız bir söyleşi gerçekleştirdik.
Eğreti kelimesinin anlamları, TDK Sözlük’te edebiyatımızdan da örneklerle aşağıdaki şekilde betimleniyor:
Geçen ay bu köşede İstanbul’dan “Yedi Otoyollu Şehir” olarak bahsedilen yazının bıraktığı yerden devam edeyim.
Nasıl oldu da “makine kırıcıları”na kadar uzanan ütopik sosyalist hareket, 20. yüzyıl başında siyaseti, eğitimi, sosyal hayatı, sanatı, mimarlığı bütünüyle dönüştürecek bir güç haline geldi?
Süslemenin bir yandan tarihsel anlamlarını, diğer yandan bugün kazandığı yeni anlamları düşünürken çatışmalarla dolu geçmişi kat ederiz –söylemlerin mücadele alanını.