XXI Mayıs sayısında Grupo Garoa tasarımı Wish School, Civic Architects’in Piushaven Liman Pavyonu, Scenic Architecture Office’in Kafes Ev projesi, CM Mimarlık’ın Kuriş İş Merkezi, NSMH tasarımı Actera Group Ofis Yapısı, Motto Mimarlık’ın ODTÜ Archlabs PCLab projesi, TEC Taller EC tasarımı Gastropolis Restoran ve Kültür Alanı ile ArkNat festivali kapsamında Sweco Architects tarafından tasarlanan projeler var. Evren Öztürk’ün mimarlık stüdyolarından hareketle eşzamanlılık üzerine bir süreç deneyi olan OPS’u konu alan yazısını, Dirim Dinçer’in Ian Ritchie ile yaptığı günümüz kentlerine ve mimarlık yapma biçimlerine odaklanan röportajını ve Melis Uğurlu’nun “Seks ve Sözüm Ona Şehir “ sergisine dair izlenimlerini de bu sayıda okuyabilirsiniz.
Glass Performance Days kapsamında geçtiğimiz ay İstanbul'da olan Ian Ritchie ile özgün üretme biçimi, günümüz kentlerinin yüz yüze olduğu sorunlar ve mimarın rolü üzerine konuştuk.
Evren Öztürk, mimari tasarım stüdyolarında eşzamanlılık üzerine kurulu bir süreç deneyi olan OPS’u anlatıyor.
Mimarlığın ortadan yarılmış gibi bir vaziyette olması düşündürücü: Bir tarafta ihyacılar, “aslına uygun yapmacılar”, diğer tarafta modernciler, “yıldız mimarlar”.
Bugünlerde katılım ile tasarım etrafında dönüp duran tartışmalar bir kez daha yoğunluk kazanıyor gibi.
Hurma ağacının gölgesi bir kemere düşüyor, kesiti boyunca uzanıp yan duvara taşıyor.
Mimarlık tarihinde Crystal Palace kadar önemli bir yer tutan çok az yapı bulunur.
Kemikleşmiş mimari tasarım müfredatının hesaplamalı tasarım yöntemleriyle çetrefilli bir ilişkisi olduğu malumun ilanı.
“Kavramsal araştırmalar” ve “kavramların anlamını çoğaltmak” olarak cilalanan yaklaşım bazı durumlarda, anlamların içeriğinin boşaltılması riskini taşıyor.
Seks ve Sözüm ona Şehir sergisi, New York'ta 1990-2000 yıllarında kentli yaşamını şekillendiren etkileri araştırıyor.