Sonsuz Köprü
Danimarkalı mimarlık stüdyosu Gjøde & Povlsgaard, uluslararası 2015 Sculpture by the Sea Bienali’nde “Sonsuz Köprü” adlı bir yerleştirme tasarladı. 60 metre çapındaki iskele, kıyıdan başlayarak denize doğru uzanıyor ve bir tam daire çizerek başladığı noktada sonlanıyor.
Sculpture by the Sea Bienali, su kenarına yerleştirilen bir dizi heykel ve tasarımdan oluşuyor. 1997 yılından bu yana her yıl düzenlenen bienalde bu yıl yer alan Sonsuz Köprü heykeli, tarihi bir bölgede konumlanıyor. Karadan başlayan ve denize dökülen bir derenin ağzına yerleştirilen “heykel”, bulunduğu arazinin tarihine atıfta bulunarak geçmiş ve geleceği bağlayan bir rol de üstleniyor. Mimari stüdyo kurucusu Niels Povlsgaard, köprünün kumsalın hemen üstünde bulunan tarihi Varna Pavyonu’nu yeniden ön plana çıkardığını belirtiyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Sonsuz Köprü, tarihi bağlantıları yeniden inşa ediyor ve kentle peyzaj arasındaki ilişkiye dair yeni bir perspektif sunuyor.”
İlgili İçerikler:
-
Kunsthal 44Møen
-
Boyacı Dükkanı
-
UNESCO - UIA 2026 Dünya Mimarlık Başkenti: Barselona
-
UNESCO - UIA Dünya Mimarlık Başkenti Kopenhag’daki Etkinlikler Başladı
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Hatırlayan Beden