CAA Studio tasarımı ODTÜ Yüksel Proje Amfisi brüt konsollarıyla TECE Mimarlık tarafından tasarlanmış olan Akbank Akademi Yaşam Merkezi ise toprağın altına gömülü kurgusuyla XXI’in yeni sayısında yerlerini alıyorlar. Deborah Berke Partners tasarımı Rockefeller Sanat Merkezi ile Sanjay Puri Architects tasarımı Rajasthan Okulu da bu sayının diğer projeleri. COVID-19 pandemiğinin Antroposen bakış açısıyla yorumlanmasını eleştiren Eray Çaylı, acil durum tasarımına odaklanan Korhan Gümüş ve Pritzker Ödülü’nü bienaller ile birlikte mercek altına alan Lerzan Aras’ın yazıları da Nisan sayımızda.
XXI’in bu ayki sayısında Rio’daki Estúdio Chão tasarımı TransBorda, Ignite Architects tarafından gerçekleştirilen yenileme projesi Woolston Topluluk Kütüphanesi ile prefabrik yöntemle yeni denemelerin yapıldığı Berlin’deki Far Frohn & Rojas tasarımı Wohnregal yer alıyor. Thecatwork tarafından tasarlanan Sakarya’daki Serdivan 441 ile Kuehn Malvezzi tasarımı Altmarkt Oberhausen Yönetim Binası ve Serası da sayfalarımızda yerini buluyor. Can Altay’ın Graeme Brooker ile radikal miraslar üzerine yaptığı söyleşi, Gizem Kuçak Toprak’ın mimarlık yarışmaları analizi ile Korhan Gümüş ve Otto von Busch’un köşe yazıları da Mart sayımızda.
XXI’in Şubat sayısında Burçin Yıldırım savaş sonrası Polonyasının önemli kadın mimarlarından Jadwiga Grabowska-Hawrylak’ı, Fatma İpek Ek, İnsan için Yapı - Halk için Mimarlık etkinliğini anlatıyor. Korhan Gümüş ise yazısında Kanal İstanbul’u halkın bilgilendirilmesinde karşılaşılan tutarsızlıklarıyla ele alıyor. İspanya’nın kuzeydoğusundaki Huesca kentindeki HYBRIDa tasarımı Illa del Bosc çiti; adalılarla paylaşılan PAB Mimarlık tasarımı Gökçeada Lise Kampüsü; CM Mimarlık tasarımı, eğime yerleşen Semt Kocaeli konutları, FREA’nın Bir Şehir Kurmak: Ankara 1923-1933 sergi tasarımı ve LAMAS tarafından hayata geçirilmiş olan yenileme projesi Avling Kitchen & Brewery de bu sayıda yer alıyor.
XXI’de bu ay Openact tasarımı Sava Activities, EM2N’nin yenileme projesi Cinémathèque Suisse, Francisco Pardo Arquitecto’nun geliştirdiği bir sosyal konut denemesi olan Apan Prototipi, TAA Design tasarımı Kızıl Çatı, Design Parallax tarafından tasarlanan Kozmonot Bomonti projesi ve Bart Decroos’un anlatımıyla tasarımını Aslı Çiçek’in gerçekleştirdiği Brancusi: Formun Yüceltilmesi sergisi yer alıyor. Ayrıca Ali Cengizkan ve N. Müge Cengizkan, CERModern’de devam eden Bir Şehir Kurmak: Ankara 1923-1933 sergisinin ve kitabının ortaya çıkış sürecini anlattılar.
XXI’de bu ay ERA Şehircilik Mimarlık tasarımı Garanti BBVA Bankası Teknoloji Kampüsü, Kota Mimarlık’ın Şehitkamil Belediyesi Sanat Merkezi projesi, BDR bureau tarafından tasarlanan Enrico Fermi School, Estudio Flume tasarımı Casa do Mel ve CRU! Architects tasarımı Cambury Toplum Merkezi projeleri yer alıyor. Ayrıca Damla Göre’nin bienalizasyon süreci olarak değerlendirdiği yeni sanat deneyimi hakkındaki yazısı ile Nil Tuzcu’nun İstanbul Kentsel Veri Tabanı ve Ben İstanbul platformlarının tasarım ve üretim süreçlerini aktaran metnini okuyabilirsiniz.
XXI'de bu ay Kooo Architects tarafından tasarlanan Hotel Far & Near Nanhao St., Project:Architecture tasarımı Seul Yabancılar Okulu Ortaokul Kütüphanesi, WE're tarafından İstanbul’da tamamlanan Sarıtaş Ofis ve Fabrika Yapısı, Masion H’in Laii Restaurant tasarımı, Maxim Calujac tasarımı ARTCOR Yaratıcı Endüstriler Merkezi, Holland Harvey Architects ofisinin gerçekleştirdiği Shelter From The Storm, ve Mete Mordağ tarafından tasarlanan aydınlatma ürünü 3 Axis projeleri yer alıyor. Ayrıca Hossein Sadri ve Senem Zeybekoglu Sadri’nin geçtiğimiz yaz aylarında gerçekleştirdikleri İstanbul’u Kentsizleştirme Yaz Okulu üzerine hazırladıkları raporu da bu sayıda okuyabilirsiniz.
XXI’de bu ay Ignacio Urquiza Seoane, Bernardo Quinzaños Oria ve CCA ortaklığında gerçekleştirilen EBC Aguascalientes, Cubo Rojo Arquitectura tasarımı La Ganadera, Junsekino Architect and Design tasarımı Kaeng Krachan Kütüphanesi, LOT Studio’nun Sancaktepe Engelli Eğitim Merkezi projesi, Laura Katharina Strähle ile Ellen Rouwendal’ın Okana Center for Change projesi ve LabF3 tasarımı Contrada Bricconi var. Ayrıca Burcu Ateş, Melek Pınar Uz Baki ve Elif Selena Ayhan Koçyiğit’in 2022 yılı Avrupa Kültür Başkenti seçilmiş Kaunas’ta gerçekleştirilen yaz okuluna dair deneyimlerini ve Eser Epözdemir’in Türkiye’de arkeolojik varlıkların korunması için bilgi ve farkındalığı artırmayı hedefleyen SARAT projesinin proje koordinatörü Gül Pulhan ile yaptığı söyleşiyi de bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI’de bu ay VTN Architects tasarımı Viettel Akademi Eğitim Merkezi, ACE Mimarlık’ın ODÜ Emin Çetinceviz Merkez Kütüphanesi, Vrtical tasarımı Artisan Market, Ark4lab of Architecture tasarımı Lofos Bar ve 51N4E tasarımı Skanderbeg Meydanı projeleri var. 21 Eylül’e kadar İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde devam edecek Aralıktan Bakmak: Meşrutiyet Caddesi’nden Bir Kesit sergisinin küratörleri Dilara Tekin, Eda Özgener ve sergi kapsamında Bristol Oteli’ni dijital olarak yeniden üreten Apollo ekibi söyleşisinin yanı sıra Kunlé Adeyemi ile gerçekleştirdiğimiz söyleşiyi de bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI’de bu ay Çinici Mimarlık'ın Ankara Fen Lisesi Yenileme ve Ek Binalar Projesi, Salon’un sahne tasarımı Oblique Land, 26'10 South Architects tasarımı yurt projesi Barnato Hall Addition, Erkal Mimarlık tasarımı Çankaya Üniversitesi Merkez Kampüsü Kongre ve Kültür Merkezi, Yazgan Tasarım Mimarlık tarafından tasarlanan Merkez Ankara Satış Ofisi ve SHAU'nun gerçekleştirdiği The Taman Bima Microlibrary projesi yer alıyor.
XXI’de bu ay Atölye Kolektif'in tasarladığı seyir terası 270° Sivrihisar, Unparelld’arquitectes tasarımı spor tesisi Agora, MK Mimarlık tasarımı Seciloğlu Evi, Özgüven Mimarlık'ın genel merkez binası ve Spacon & X ekibinin kendileri için tasarladığı çalışma alanı Spacon & X Studio projeleri var. Mimar Sevinç Hadi'nin mesleğine, mimarlık eğitimine, kente ve birlikte yaşamanın mekanlarına dair deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı tefrikamızın, Milli Reasürans Kompleksi’nin tasarım ve yapım sürecini de bulabileceğiniz son bölümü ve Hakan Anay’ın iki eğitim yapısının tasarım yaklaşımını değerlendirdiği yazısı da bu sayıda.
XXI’de bu ay Nomanji Landscape Architects ve Studio Puisto Architects tasarımı Lammassaari Broadwalk, Erginoğlu & Çalışlar Architects tarafından tasarlanan Bakü MTK Okulları Anaokulu Binası, PAB Mimari Tasarım'ın Ara Güler Müzesi, Renda Helin Design & Interiors tasarımı Kampüshane ve Ooze Architects'in kent içi su yönetimi projesi Agua Carioca yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın dördüncü bölümünü ve Melis Uğurlu'nun Londra'daki Elephant West üzerinden katılımcı müze anlayışını değerlendirdiği yazısını da bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI’de bu ay Bingöl Barka Mimarlık & Danışmanlık tasarımı Lapseki Hükümet Konağı, SO? tarafından yenilenen Beylikdüzü Atatürk Kültür Sanat Merkezi, Emir Drahşan’ın ekolojik ve kırsal yaşam ilkeleriyle hayata geçirdiği Ekoköy, Farming Architects’in VAC Library ve Design, Bitches tarafından tasarlanan 9 Dots projeleri yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın üçüncü bölümünü ve Lerzan Aras’ın kuruluşunun 100. yılında Bauhaus’un ilkelerini değerlendirdiği yazısını da bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI’de bu ay Argos Yapı tasarımı Argos Müze Salon, Yalın Mimarlık tasarımı Troya Müzesi, OAA’nın The Adventurous Global School projesi, Nishizawa Architects tasarımı Restaurant of Shade ve Design projeleri yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın ikinci bölümünü, Banu Çiçek Tülü’nün Zürih Tasarım Müzesi’nde düzenlenmiş Sosyal Tasarım sergisi üzerinden kaleme aldığı yazısını ve 16. Venedik Mimarlık Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nda yer almış Vardiya projesinin küratörleriyle yaptığımız söyleşiyi de bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI’de bu ay BIAS Architects tasarımı Greenhouse as a Home projesi, Cihan Sevindik, Dogan Turkkan, Tuna Han Koç ve Zeynep Canan Aksu işbirliği ile tasarlanan Türkan Şoray Kültür Merkezi, Bernard Desmoulin Architecte’in Cluny Müzesi için tasarladığı ziyaretçi merkezi, Form’nun Garage Çağdaş Sanat Müzesi Genel Merkezi, Hello Wood’un üç seneye yayılan yaz programı kapsamında üretilen The Project Village 2017 projesi yer alıyor. Ayrıca Bilge Bal’ın Tayfun Gülnar’ın kişisel sergisi Chromophobia üzerinden, ressamın hayali mekanlarını konu edindiği yazısını ve Onur Ceritoğlu’nun Tiflis Mimarlık Bienali değerlendirmelerini de bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI'de bu ay AP03 Experimental Architecture Laboratory’nin konut projesi Casa Kuale, Tom Godden Architects ve Matthew Crawford Architects tasarımı Skyplay kreş projesi, NZI Architects’in Montreuil’deki katılımcı konut yerleşimi, Matali Crasset’in Fahrenheit 451 kitabından esinlenerek tasarladığı Les Presses Du Reel kitapçısı, DC.AD tasarımı Cucurico restoranı ve sanatçı Edoardo Tresoldi ile yaptığımız söyleşi yer alıyor. Ayrıca 4. İstanbul Tasarım Bienali’nin temasını, kürasyonunu, sergi tasarımını, küratör Jan Boelen, yardımcı küratörler Nadine Botha-Vera Sacchetti ve sergi tasarımcılarından Aslı Çiçek ile yaptığımız söyleşilerle ele aldığımız dosyamızı da bu sayıda bulabilirsiniz.
XXI'de bu ay Erkal Mimarlık / Erkal Architects'ın Biyoçeşitlilik Araştırma Merkezi ve Müzesi projesi, Bingöl Barka Mimarlık ve Danışmanlık tasarımı Kayabaşı 24. Bölge Sosyal Konut Yerleşmesi, enorme studio'nun yaz atölyesi kapsamında ürettiği kentsel strüktür Arachi, Paradox Studio'nun yarışma sonucu inşa edilen tasarımı Bu Köşe Bizim, PAB Mimari Tasarım'ın alternatif sınıf kullanımlarını ele aldığı Üsküdar Amerikan Lisesi Yenileme projesi, Cepezed tasarımı The Green House ve Al Borde'nin Guadurnal's Lunchroom yemekhane projesi yer alıyor. Ayrıca Izgi Uygur'un peyzaj şehirciliği bağlamında dönüştürülen havalimanlarını ve İstanbul Atatürk Havalimanı'nı konu edindiği yazıyı da bu sayıda bulabilirsiniz.