• Temmuz - Ağustos 2019

  • Haziran 2019

    XXI’de bu ay Çinici Mimarlık'ın Ankara Fen Lisesi Yenileme ve Ek Binalar Projesi, Salon’un sahne tasarımı Oblique Land, 26'10 South Architects tasarımı yurt projesi Barnato Hall Addition, Erkal Mimarlık tasarımı Çankaya Üniversitesi Merkez Kampüsü Kongre ve Kültür Merkezi, Yazgan Tasarım Mimarlık tarafından tasarlanan Merkez Ankara Satış Ofisi ve SHAU'nun gerçekleştirdiği The Taman Bima Microlibrary projesi yer alıyor.

  • Mayıs 2019

    XXI’de bu ay Atölye Kolektif'in tasarladığı seyir terası 270° Sivrihisar, Unparelld’arquitectes tasarımı spor tesisi Agora, MK Mimarlık tasarımı Seciloğlu Evi, Özgüven Mimarlık'ın genel merkez binası ve Spacon & X ekibinin kendileri için tasarladığı çalışma alanı Spacon & X Studio projeleri var. Mimar Sevinç Hadi'nin mesleğine, mimarlık eğitimine, kente ve birlikte yaşamanın mekanlarına dair deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı tefrikamızın, Milli Reasürans Kompleksi’nin tasarım ve yapım sürecini de bulabileceğiniz son bölümü ve Hakan Anay’ın iki eğitim yapısının tasarım yaklaşımını değerlendirdiği yazısı da bu sayıda.

  • Nisan 2019

    XXI’de bu ay Nomanji Landscape Architects ve Studio Puisto Architects tasarımı Lammassaari Broadwalk, Erginoğlu & Çalışlar Architects tarafından tasarlanan Bakü MTK Okulları Anaokulu Binası, PAB Mimari Tasarım'ın Ara Güler Müzesi, Renda Helin Design & Interiors tasarımı Kampüshane ve Ooze Architects'in kent içi su yönetimi projesi Agua Carioca yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın dördüncü bölümünü ve Melis Uğurlu'nun Londra'daki Elephant West üzerinden katılımcı müze anlayışını değerlendirdiği yazısını da bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Mart 2019

    XXI’de bu ay Bingöl Barka Mimarlık & Danışmanlık tasarımı Lapseki Hükümet Konağı, SO? tarafından yenilenen Beylikdüzü Atatürk Kültür Sanat Merkezi, Emir Drahşan’ın ekolojik ve kırsal yaşam ilkeleriyle hayata geçirdiği Ekoköy, Farming Architects’in VAC Library ve Design, Bitches tarafından tasarlanan 9 Dots projeleri yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın üçüncü bölümünü ve Lerzan Aras’ın kuruluşunun 100. yılında Bauhaus’un ilkelerini değerlendirdiği yazısını da bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Şubat 2019

    XXI’de bu ay Argos Yapı tasarımı Argos Müze Salon, Yalın Mimarlık tasarımı Troya Müzesi, OAA’nın The Adventurous Global School projesi, Nishizawa Architects tasarımı Restaurant of Shade ve Design projeleri yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın ikinci bölümünü, Banu Çiçek Tülü’nün Zürih Tasarım Müzesi’nde düzenlenmiş Sosyal Tasarım sergisi üzerinden kaleme aldığı yazısını ve 16. Venedik Mimarlık Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nda yer almış Vardiya projesinin küratörleriyle yaptığımız söyleşiyi de bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Aralık 2018 - Ocak 2019

    XXI’de bu ay BIAS Architects tasarımı Greenhouse as a Home projesi, Cihan Sevindik, Dogan Turkkan, Tuna Han Koç ve Zeynep Canan Aksu işbirliği ile tasarlanan Türkan Şoray Kültür Merkezi, Bernard Desmoulin Architecte’in Cluny Müzesi için tasarladığı ziyaretçi merkezi, Form’nun Garage Çağdaş Sanat Müzesi Genel Merkezi, Hello Wood’un üç seneye yayılan yaz programı kapsamında üretilen The Project Village 2017 projesi yer alıyor. Ayrıca Bilge Bal’ın Tayfun Gülnar’ın kişisel sergisi Chromophobia üzerinden, ressamın hayali mekanlarını konu edindiği yazısını ve Onur Ceritoğlu’nun Tiflis Mimarlık Bienali değerlendirmelerini de bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Kasım 2018

    XXI'de bu ay AP03 Experimental Architecture Laboratory’nin konut projesi Casa Kuale, Tom Godden Architects ve Matthew Crawford Architects tasarımı Skyplay kreş projesi, NZI Architects’in Montreuil’deki katılımcı konut yerleşimi, Matali Crasset’in Fahrenheit 451 kitabından esinlenerek tasarladığı Les Presses Du Reel kitapçısı, DC.AD tasarımı Cucurico restoranı ve sanatçı Edoardo Tresoldi ile yaptığımız söyleşi yer alıyor. Ayrıca 4. İstanbul Tasarım Bienali’nin temasını, kürasyonunu, sergi tasarımını, küratör Jan Boelen, yardımcı küratörler Nadine Botha-Vera Sacchetti ve sergi tasarımcılarından Aslı Çiçek ile yaptığımız söyleşilerle ele aldığımız dosyamızı da bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Ekim 2018

    XXI'de bu ay Erkal Mimarlık / Erkal Architects'ın Biyoçeşitlilik Araştırma Merkezi ve Müzesi projesi, Bingöl Barka Mimarlık ve Danışmanlık tasarımı Kayabaşı 24. Bölge Sosyal Konut Yerleşmesi, enorme studio'nun yaz atölyesi kapsamında ürettiği kentsel strüktür Arachi, Paradox Studio'nun yarışma sonucu inşa edilen tasarımı Bu Köşe Bizim, PAB Mimari Tasarım'ın alternatif sınıf kullanımlarını ele aldığı Üsküdar Amerikan Lisesi Yenileme projesi, Cepezed tasarımı The Green House ve Al Borde'nin Guadurnal's Lunchroom yemekhane projesi yer alıyor. Ayrıca Izgi Uygur'un peyzaj şehirciliği bağlamında dönüştürülen havalimanlarını ve İstanbul Atatürk Havalimanı'nı konu edindiği yazıyı da bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Eylül 2018

    XXI’de bu ay Özer\Ürger Mimarlık’ın Konyaaltı Kentsel Kıyı Düzenleme projesi, KG Mimarlık tasarımı Kumport, Spridd’in The Wooden Box konut projesi, SO tasarımı Fuzzy House, TEC tasarımı Mikhuna Fabrika yapısı, TACO’nun Noon Okul Sonrası Eğitim Merkezi projesi ve Wealdstone Gençlik Atölyesi’nin ürettiği modüler mobilya bileşeni Wealdstone Ayağı yer alıyor. Ayrıca Bora Can Aksoy ve Özgür Bingöl’ün konut birimleri tasarımında tektipleşmeyi Bağdat Caddesi aksında ele aldıkları yazıyı da bu sayıda bulabilirsiniz.

  • Temmuz - Ağustos 2018

    XXI’de bu ay, “Serbest Mekan” temasıyla gerçekleşen 16. Venedik Mimarlık Bienali dosyası var. Bienal temasının kendisi kadar muğlak kurmamak için gayret ettiğimiz dosyamızda Aslı Çiçek, Ezgi Tezcan, Hülya Ertaş ve Lerzan Aras’ın bienal notlarının yanı sıra Türkiye Pavyonu’ndaki ilk atölyeye katılmış öğrenciler Ali Tıknazoğlu, Joana A. Graça ve Mary Nassi’nin yazılarını okuyabilirsiniz. Ayrıca Melis Uğurlu’nun müzik aracılığıyla yaratılan özgür mekanlar üzerine yazısı da bu sayıda yer alıyor. José Adrião Arquitetos tasarımı Fonte Nova Meydanı, Kreatif Mimarlık tasarımı Koç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kampüsü, 1+1>2 tasarımı Cam Thanh Toplum Merkezi, ELII tasarımı 093 • Save the Children ve AREA’nın Yarınlar: Olası Gelecekler İçin Kentsel Kurgular sergisi kapsamında tasarladığı Victoria: Giriş Yolu/Çıkış Yolu projesini de Temmuz-Ağustos sayımızda bulabilirsiniz.

  • Haziran 2018

    XXI Haziran sayısında Yazgan Tasarım Mimarlık’ın Hamamyolu Park ve Meydan Düzenlemesi, Bo Landscape Architecture’ın Amir Bulvarı Dönüşüm Projesi, Vary Design’ın Hundun Üniversitesi Eğitim Merkezi, Muoto tasarımı Saclay Üniversitesi Sosyal Merkezi, GAD’ın Enka Santralleri Ofisi, Manço Mimarlık’ın tasarladığı Anadolu Veri Merkezi, Inda+ Orbe Architecture+ Estudio Cavernas ortaklığında gerçekleştirilen Mae Ku Öğrenme Merkezi ve So? tasarımı Barınak projesi var. Bu sayıda ayrıca yürütücülerin kaleminden ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencilerinin hayvanların ihtiyaçlarına yönelik tasarımlar ürettikleri süreci, Deniz Çınar’ın Assemble ekibinden Louis Schulz ve Maria Lisogorskaya yaptığı röportajı ve Diana Canta’nın katılımcı tasarımı gerçek kılmanın yolları üzerine yazısını okuyabilirsiniz.

  • Mayıs 2018

    XXI Mayıs sayısında Grupo Garoa tasarımı Wish School, Civic Architects’in Piushaven Liman Pavyonu, Scenic Architecture Office’in Kafes Ev projesi, CM Mimarlık’ın Kuriş İş Merkezi, NSMH tasarımı Actera Group Ofis Yapısı, Motto Mimarlık’ın ODTÜ Archlabs PCLab projesi, TEC Taller EC tasarımı Gastropolis Restoran ve Kültür Alanı ile ArkNat festivali kapsamında Sweco Architects tarafından tasarlanan projeler var. Evren Öztürk’ün mimarlık stüdyolarından hareketle eşzamanlılık üzerine bir süreç deneyi olan OPS’u konu alan yazısını, Dirim Dinçer’in Ian Ritchie ile yaptığı günümüz kentlerine ve mimarlık yapma biçimlerine odaklanan röportajını ve Melis Uğurlu’nun “Seks ve Sözüm Ona Şehir “ sergisine dair izlenimlerini de bu sayıda okuyabilirsiniz.

  • Nisan 2018

    XXI’de bu ay Adept tasarımı Vestre Fiyort Park, Sealab’ın Jai Jagat Tiyatrosu, O-office Architects tasarımı Lianzhou Fotoğraf Müzesi, Tato Architects’in The Blend Inn Oteli, Zemberek Tasarım’ın Akmerkez Grandma projesi ve Studio Yaron Tal tasarımı Segev Kitchen Garden var. Ayrıca Eren Can Altay’ın Belgrad’ı bir iktidarlar sahnesi olarak ele aldığı yazısını, Hülya Ertaş’ın hızla tükettiğimiz gezegenimiz için harekete geçmeye davet eden Dünyanın Sonundan Sonra sergisi izlenimlerini, Lerzan Aras’ın kaleminden Le Corbusier-Balkrishna Doshi ikilisi ve mimarlık eğitimi için düşündürdükleri ile Murat Çetin’in Zonguldak Üzülmez lavuar ve atölye binaları proje önerisini madencilik kültürü ve eklemlenme üzerinden incelediği yazısını da okuyabilirsiniz.

  • Mart 2018

    XXI Mart sayısında Flores & Prats tasarımı Sala Beckett Yenileme ve Genişletme Projesi, Çırakoğlu Mimarlık’ın Samsun Çok Amaçlı Salonu, Saadet Sayın’ın tasarladığı Boğaziçi Üniversitesi Tarsus-Gözlükule Kazısı Araştırma Merkezi, Matter Design ve FR|SCH Projects’in birlikte tasarladığı Five Fields Oyun Yapısı, Catalytic Action’ın Basma Oyun Alanı, Ingvartsen Arkitekter’in Magoda Projesi, Serrano+Baquero’nun Endüstriyel Geçmişin Yankıları: Bir 20. Yüzyıl Tarım Deposunun İyileştirilmesi ve İşgali projesi var. Bu sayıda ayrıca Bertan Koyuncu’nun This Human World festivali kapsamında düzenledikleri “Enclosure and Resistance” atölyesine dair yazısını okuyabilirsiniz.

  • Şubat 2018

    XXI Şubat sayısında Mars Mimarlar tasarımı Ariana Sustainable Luxury Lodge, Steven Holl Architects tasarımı Barts Maggie's Kanser Merkezi, FREA ve SCRA'nın birlikte tasarladığı Kara Harp Okulu Savunma Sporları Çalışma Alanı, LTL Architects’in The Contemporary Austin-Jones Center projesi, Vector Architects’in Suochengli Mahalle Kütüphanesi, Studio AVC tasarımı 50 Eswyn Road konutu, Acararch tasarımı ADAS ve her ikisi de yarışma sonucu elde edilmiş Stüdyo501 Mimarlık'ın Bodrum Ticaret Odası Hizmet Binası ile İkiartıbir Mimarlık’ın Lüleburgaz Yıldızları Kadın Akademisi var. Ayrıca bu sayıda Dirim Dinçer’in Louis Kahn’a Yeni/den Bakış: Cemal Emden'in Fotoğrafları, Çizimler ve Resimler sergisine dair izlenimlerini ve Esra Bici’nin tasarımda kimlik üzerine kaleme aldığı yazısını okuyabilirsiniz.