TiedUp Concept Store
Lift Studio, Fişekhane’de, iki katlı ve toplam 130 m²’lik bir cadde mağazasını, Tiedup markası için birçok farklı ürünün sürekli değişkenlik göstererek yer alacağı bir mekana dönüştürmek üzere projelendirdi.
Lift Studio TiedUp Concept Store projesini şöyle anlatıyor: "Tiedup; kupalar, defterler, giysiler, tabaklar vb. farklı türde malzemelerin satışını yapan ve doğum günleri, brunchlar, akşam yemekleri gibi etkinliklerin düzenleneceği bir mekana ihtiyaç duyan bir marka. Birçok farklı türde nesnenin ve işlevin uyumlu bir şekilde bir arada var olabilmesi sorunsalı, tasarımın öncelikli konusu olarak ele alındı. Tasarıma, işlevleri satış ve etkinlik şeklinde iki kategoriye ayırmakla başladık. Ardından mağazanın her katını bir kategori için kullanmaya karar verdik.
Sergileme, sunma gibi işlevlerin hakim olduğu ticari mekanlarda sergilenen ürünlerin sergilenme biçimleri ticari kaygıları da içerir. Sanat galerileri veya başka sanat mekanları için de bu ilişki belirli bir dereceye kadar geçerli olduğu halde hiçbir zaman birinci sırada değildir. Tam da bu iki farklı ilişkinin sınırlarının arasında bir yerde durmayı tercih ederek, yani İrlandalı sanatçı ve eleştirmen Brian O’Doherty’in ortaya attığı White Cube kavramını göz önünde bulundurarak, günümüzün ticari mekanını tekrar yorumladık. Bu doğrultuda satış katında, mekanın yapısal zaaflarının giderilerek mağazanın dolaşım kurgusunun düzenlenmesi gibi problemleri aşmak üzere tasarımda tek bir duvarın organik formlar ile gerekli işlevleri yerine getirirken, yüzey sürekliliğini sağlayarak akışkan bir mekan hedefledik ve buna paralel olarak markanın renkli objeleri için nötr ve akıcı bir arka plan yüzeyi oluşturduk. Bahsi geçen akışkan yüzeyleri, mağazanın çeperlerini tutan, pastane, raflar, mugwall, oturma birimleri vb. sabit mobilyaları ve teşhir yüzeylerini oluşturan beyaz lake boyalı ahşap yüzeyler ile, ahşap yüzeylerin üstünde benzer organik sınırı takip eden, kendinden aydınlatmalı yarı geçirgen tekstil yüzey kullanılarak kurguladık. Böylece günün farklı saatlerinde mekanın ışık düzeyini düzenleyerek cadde üzerinde görünür kılınmasını sağladık. Zemin düzlemini, tüm bu kurgunun bir bütünleyicisi niteliğinde ele alarak, markanın kurumsal renkleriyle uyumlu, beyaz düşey yüzeylere kontrast oluşturacak tek bir renkle kapladık.
Tavan yüksekliğinin düşük olduğu etkinlik katı hacmini yeme-içme ve dinlenme alanları olarak ikiye ayırdık ve mekanik elemanları gizlemek için dinlenme alanının tavanını kullandık. Geniş bir sofa yerleştirerek bu alanı yalnızca oturma alanı olarak kullandık, tavan ve duvar yüzeylerini aynalarla kaplayarak kullanıcıların mekanı daha ferah algılamalarını hedefledik. Yeme-içme alanının hemen üstünde açtığımız döşeme boşluğu ile bu hacme gün ışığının ulaşmasını ve mekânsal sürekliliğin sağlanmasını sağladık."
İlgili İçerikler:
-
Furnishings & Design İstanbul: Tasarım ve Üretim Arasındaki Köprü
19-21 Eylül 2024 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşecek olan Furnishings & Design İstanbul, mobilya, tasarım ve endüstriyel üretim dünyasını bir araya getiriyor. Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) desteğiyle MOS Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen bu etkinlik, iç mekân tasarımına dair yenilikçi ve özgün ürünlerin sergilendiği, verimli ve yaratıcı ilişkilerin kurulabileceği bir platform sunmayı hedefliyor. MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, Furnishings & Design İstanbul'un kapsamı, hedefleri ve sektöre getireceği yenilikler hakkındaki sorularımızı yanıtladı. Fuar alanının tasarımını üstlenen ABRA Design Studio'nun Kurucu Ortağı Cem Cemal Çobanoğlu ise tasarım sürecini ve etkinliğe özgü mekânsal konseptlerin arkasındaki yaklaşımları anlattı.
-
Art Space Gallery - Suzhou
-
Yeşim Parkı Aktif Yaşam Alanı
-
Casa Pampas
-
“Farklılaşma ve Dünyaya İyi Gelme Düşüncesi Mimari Akımlara Yön Veriyor”
Boyner Cadde ile başlattığı yeni nesil mağazacılık anlayışını Boyner İstinyePark İstanbul mağazasıyla sürdüren Boyner, moda, sanat, teknoloji ve deneyimi bir araya getirdiği mağazalarını yaşam alanlarına dönüştürüyor.
-
Age 29
-
Yapay Zekâ ve İnsan: Tasarım Dünyasında Yeni Perspektifler
İnsanlık, her yeni teknolojiyle karşılaştığında benzer korkular yaşamıştır. Sanayi devrimi, internet ve otomasyon süreçlerinde olduğu gibi, yapay zekâ da başlangıçta belirsizlik ve endişe yaratıyor.
-
B&T House