Metaverse ile Mimar ve Tasarımcılara Yeni Kapılar Açılacak

Yapı sektörünün ve sektör profesyonellerinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla 10 yıldır konferans ve eğitim programları organizasyonu gerçekleştiren Yeşil Rapido’nun son etkinliği olan MetaDesign Eğitim Programı tasarım disiplininden profesyonel ve öğrencilerin katılımı ile gerçekleşti.

Meta Mimar / Tasarımcı olmak ister misiniz? sloganıyla gerçekleştirilen program The Circle, Beyoğlu’nda 5 Ekim 2022 tarihinde yapıldı. Eğitiminin açılış konuşmasını, The Circle kurucularından mimar Selçuk Avcı yaptı. Eğitimi Atlas Space kurucusu; mimar, teknoloji girişimcisi-yatırımcısı Burçin Gürbüz ve ekibi verdi.

Eğitimde Burçin Gürbüz; kendi hikayesini ve bugüne kadar hangi süreçlerden geçtiğini ve deneyimlerini aktardı. Bununla beraber Metaverse’de yaratmak ve üretmek için ne tür araç ve yolların izlenebileceğine dair bir harita niteliğindeki eğitimde Gürbüz, mimar ve tasarımcı gözüyle girişimcilik, Metaverse'ün bileşenleri; Web3, blokzincir, NFT gibi yeni nesil teknoloji ve kavramları anlattı.

MetaDesign eğitiminde Burçin Gürbüz'e Atlas Space ekibi teknik bakış açısıyla eşlik etti. Mimar ve 3D uzmanı Hakan Küçükal, mekân kavramının anlamının değiştiği, sınırların ve yerçekiminin ortadan kalktığı metaverse evrenlerine yönelik, bir tasarımcı gözüyle 3D modelleme tekniklerini ele aldı. Blender üzerinden uygulama yapan Küçükal özellikle oyun motorlarına yönelik modellemeye giriş niteliğinde anlattığı içerikte ayrıca çeşitli teknik yol haritaları ve dikkat edilmesi gereken püf noktalarına değindi.

Atlas Space kurucularından olan ve tasarım ekibinin başında görev alan Çiğdem Düzgüneş; modellemeden, oyun motorlarına uçtan uca süreci ve izlenebilecek çeşitli yolları anlattı. Unity oyun motorunun prensiplerine değinen Düzgüneş, Web, VR ve mobil gibi çeşitli platformlar üzerinden çalışabilen, optimize metaverse evrenlerini nasıl oluşturabiliriz? Nelere dikkat etmeliyiz? Tasarladığımız evrenlere insan ölçeği ve avatarlarımızı nasıl entegre edebiliriz? sorularının cevaplarını paylaştı.

Mimar ve 3D uzmanı Hilal Beyza Kara, Unreal Engine oyun motorunun kullanım alanı ve tekniklerini ele aldı. Kara, gerçek zamanlı olarak fotorealistik metaverse evrenlerini nasıl oluşturabiliriz? Nelere dikkat etmeliyiz? sorularının cevabını verirken, Unreal Engine oyun motoru kullanarak daha önce kod yazmamış, yazılım dillerine hâkim olmayan tasarımcılar için, görsel kodlama yöntemi ile bunun kısa sürede nasıl mümkün olabileceğini, tasarımcılar için yeni kapıların nasıl açabileceğini anlattı.

Endüstriyel Tasarımcı Neslihan Işık, Metaverse’de yaratım sürecinin referanslarının gerçek dünyadan alındığına dikkat çekerek gerçek dünyayı algıladığımız duyularımızın prosesinden bahsetti. Duyularımızı ve beyindeki proses yöntemini araştıran sinir bilim dalı araştırmaları takip ederek Metaverse’in AR ile birleştiği noktaya dikkat çekti. “Metaverse, alternatif senaryoların yaratıldığı sanal bir dünya ve bu sanal dünya içinde geçirdiğimiz süre zarfında bedenimizin optimum konfora, ergonomiye ihtiyaç duyması kullanılan koltuğun ve araçların ergonomisine dikkat çekiyor. Herman Miller gün geçtikçe ergonomiye önem veren koltuklar üretmeye devam ediyor. Gençlere tavsiyem geleceğin sanal dünyasını tasarlarken bu dünyanın gerçek dünyada oluşturduğu ihtiyaçlara da yönelmeleri.’’ dedi.

Selçuk Avcı eğitim etkinliği sonunda yaptığı açıklamada şunları söyledi; “Metaverse, NFT, Blockchain, kavramları artık internet, e-posta ve web sitesi kadar dilimizde yaygınlaşacak. Metaverse kavramı ortadan kaybolmayacak ve hepimiz onunla anlaşmanın bir yolunu bulmalıyız. Aslında süreç 1990'larda Web 1.0'ın doğuşundan farklı değil. MetaDesign eğitimine rekor katılımın olması da bu durumu kanıtlar nitelikte. Profesyonel bir grubun yer aldığı katılımcıların yanı sıra asıl ilgiyi mimarlığın nereye gideceğini merak eden genç öğrencilerin oluşturduğunu gözlemledim. NFT'lerden pek emin değilim ancak Blockchain ve Metaverse bir kavram olarak hayatımızda yer alacak ve hiçbirimiz bu konuda geride kalmamalıyız.”

Etiketler: