sürdürülebilirlik,eğitim yapıları,malavi,architecture for a change sürdürülebilirlik,eğitim yapıları,malavi,architecture for a change

Yerel Endüstriyel Karşılaşması

Architecture for a Change ekibinin yerel malzeme ve konteyner kullanarak inşa ettiği okul, kamusal bir ilkokul tasarımı. Yoğun nüfusun bulunduğu Malavi'nin Chimpamba bölgesindeki yapı, sürdürülebilir okul tasarımı olasılıklarını araştırıyor.

İki kütle olarak tasarlanan okulda ana konsept malzemesi olarak sevkiyatlarda kullanılan konteynerler seçilmiş. Konteyner; taşınabilirlik, işlenebilirlik, ucuzluk ve sağlamlık açısından tercih edilmiş. Konteynerlerin bir yüzü çıkarılarak yerine tuğla ve betondan yapılan döşeme elemanları monte edilmiş. Bu karar, bölgeye yabancı olan konteynerleri yerel olanla birleştirip kişilerin kendilerini ait hissedebileceği bir mekan yaratmak ve aynı zamanda iklim koşullarını kontrol etmek için tercih edilmiş.

Yapı, tavandan yükseltilmiş dayanıklı bir çatıya sahip. Çatı; açık, gölgeli ve havadar boşluklar yaratırken gerek malzemesi gerekse formuyla görsel bir ikon oluşturuyor. Kafes sistemi, hafif strüktürü ve geleneksel mekan bölümlendirmeleriyle bina, tutarlı bir mimari dil oluşturuyor. Çatıyı taşıyabilmek için yapının dışına aktarılan kolonlar, bina için dikey bölmelendirme yaratırken sınıflar için güneş kırıcı rolü üstleniyor. Çatı, avluya doğru kırılarak su tanklarında su depolamaya ve drenaja yardımcı oluyor.

Her sınıfta üzerinde güneşi kırmaya yardımcı, açılıp kapanabilen panjurlar mevcut. Panjur sistemi daha kapalı mekanlar yaratırken dikey havalandırmaya da yardımcı oluyor. Yatay konumda duran panjurlar, daha fazla gölgelikli alanlar yaratıyor ve mekanı genişletmeye yardımcı oluyor. Bu durumun bir başka avantajı ise mekanlardaki doğal gün ışığı kullanımını artırması. Sürdürülebilirlik temelinde ilerleyen projede bulunan projektör ve bilgisayar gibi aletler güneş panelleri sayesinde çalışıyor.

Architecture for a Change’in tasarladığı okul, düşük bütçelerle sürdürülebilir inşa olasılıklarını artırabilir. Sadece okul olarak kullanılmayan eğitim yapısı, market ya da kamusal bir bina olarak da kullanılabiliyor.