Carlo Ratti Associati, Baltimore'daki Patapsco Nehri üzerinde bulunan ve 26 Mart 2024’te bir konteyner gemisinin çarpması sonucu yıkılan Francis Scott Key Köprüsü'nün yerine, yapı mühendisi Michel Virlogeux ve inşaat şirketi Webuild işbirliğinde hazırladığı yeni bir tasarım önerdi.
Projeyi 2028 yılına kadar tamamlamayı hedefleyen yetkililer teklifleri Mayıs 2024 sonuna kadar kabul edecek. Kazadan sonra Baltimore Limanı'nın kapatılması, küresel tedarik zincirinde gecikmelere neden oluyor bu nedenle geçişlerin ay sonuna kadar yeniden açılması planlıyor.
Carlo Ratti Associati, orjinal ana açıklığı 680 metreden 365 metrelik bir artışla merkezi iskelelerin daha da uzağa yerleştirilmesine olanak sağlayacak kablolu askılı bir köprü önerdi. Eski köprü, çok dayanıklı olmasına rağmen maliyetli ve uzun inşaat süreleri gerektiren bir seçenek olan sürekli çelik kafes kirişten oluşuyordu. Ratti'nin asma köprüsü ise daha sürdürülebilir bir sistem öneriyor. Ratti’nin projesinde köprüden geçen araçların yapısal titreşim verilerini kaydetmek için fotovoltaik paneller tüm alan boyunca köprüye entegre ediliyor. Ayrıca, yoğun trafiğe daha iyi uyum sağlamak için her iki yöne de birer şerit ekleniyor. Ratti’nin önerisinde, köprünün 56 metrelik mevcut açıklık yüksekliği ise denizcilik alanındaki son standartlara uygun olarak 70 metreye çıkarılıyor.