Altzaga Ikastola Anaokulu
İspanya’nın Biskay ili, Erandio şehrinde yer alan Altzaga Ikastola Anaokulu, AZAB (Acha Zaballa Architects tarafından yenilendi. D. Javier Fontán Gamarra tarafından 1988 yılında inşa edilen mevcut üç yapı korunarak, yeni ihtiyaçlar doğrultusunda ek mekanlarla okulun kullanım alanı genişletildi.
Projede genel karar özgün yapıya en az müdahaleyle, yeni program doğrultusunda hacmi genişletebilmek ve doğal aydınlatmadan maksimum ölçüde faydalanan yeni geniş sirkülasyon alanları oluşturmaktı. Proje kapsamında bazı derslikler genişletilirken, binaya yeni bir spor salonu eklendi. İç merdivenlerin çekirdeği yeniden konumlandırıldı ve mevcut yönetmeliklere uymak için ön cepheye bir asansör ve tahliye çıkışları dahil edildi. Bu düzenlemeler sırasında 1988 tarihli özgün yapının zemin ve birinci katlardaki sirkülasyon şeması olduğu gibi korundu.
Eklenen hacimler yapının teras alanını daralttığı için batı cephesindeki saçak uzatıldı. Saçağın altında kalan veranda alanına, esnek kullanımı artırmak için çift kanatlı bir kapıyla çıkış sağlandı.
Projede mevcut bina sınırının dışına taşılmadan, mümkün olduğunca özgün yapının kullanılması amaçlandı. Spor salonunun metal strüktürünün montajı gerçekleştirilirken yapısal hassasiyetlere özen gösterildi. Özgün yapının taşıyıcı sistemiyle uyumlu kafes kirişler tercih edilerek batı cephesindeki saçak için gereken destek sağlandı, aynı zamanda geniş açıklıklar sayesinde iç mekandaki doğal aydınlık artırıldı.
Ek yapıların doğal aydınlatması cepheleri sayesinde kolayca çözüldü ancak, zemin kat ve birinci katta, özellikle mevcut yemekhane için yeni çözümler üretilmesi gerekti. Bunun için ek yapının kenarlarından içeriye ışık almak üzere döşemede ışıklıklar açıldı. Koridorun doğal aydınlatmasını sağlayan ışıklıklar, zemin katın tavan döşemesinde açılan delikler sayesinde cepheden yeterli ışık alamayan sınıfların da aydınlanmasına fayda sağladı. Batıdaki verandanın kapanmasıyla içeride kalan yemek salonunun havalandırılması ve aydınlatılması ise güney cephesinde açılan pencereyle çözüldü.
İlgili İçerikler:
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 2/2
Genette’e göre beş çeşit transtekstüel (mutasyona uğramış, dolanık, binişik, sarmaşmış, vb.) yazı vardır: İlki alıntılamadır; yazar doğrudan alıntı yapar. İkincisi hırsızlamadır (plagiarism); yazar açıktan ilan etmese de edebi bir ödünçlemeye başvurur (akademisyenlerin suçlanmaktan en çok korktukları tür de budur). Üçüncüsünde yazar ima yoluyla, dolaylı yoldan kaynak metinle ilişki kurar.
-
Sarzeau Şarap Mahzeni
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 1/2
Günümüzde hakikati bildiğini iddia edebilecek kimse var mıdır? Gerçeklere “doğal yollarla” karışan ve ’patafizik denebilecek gerçek-dışılıktan başka, bir de her yanda harıl harıl üretilip dolaşıma sokulan “yalan” vardır; ki güç yapıları gerçeği sulandırmada özverili bir rol oynayarak, sıradan gündelik gerçekleri örtbas etmek konusunda –değişen terkiplerde– “katkıda” bulunur.
-
Verdi Evi
-
Casa Coo
-
Guy Môquet Gymnasium
-
Olağan Deneyimler ve Tasarlanmamış Mekanlar Üzerine Bir Deneme
Olağan olanın pek de rağbet görmediği modern dünyada, insan elinin değmediği ne kaldı söylemek güç. 21. yy mimarlık pratiklerinde yer alan "Kendiliğinden olanı, olağanüstü hale getirmeden dengeyi bulma"ya yönelik tartışmalar üzerine düşündükçe günlük hayatta çeşitli öznel filtreler geliştiriyor insan zihni.
-
Saklayarak Saklamamak: Reichstag
Mimarlık pratikleri süresi içerisinde, zamanın bir bölümünde dönemin toplumsal döngü ve olgularından doğrudan etkilenen Reichstag yapısı, kişisel bağlamını ve anlam kodunu oluşturduğu kurgudan sıyrılmalar-kopmalar-ayrılmalar yaşayarak, bir başka zamanda, bir başka bağlamda, bir başka çevreyle, ona göre tekinsiz bir ortamda yeni anlam kodunu oluşturmak ile ilişkili bir uğraşa sahip.