İbiza'da Sosyal Konut
RipollTizon tarafından İbiza'da inşa edilen sosyal konut projesi, Eivissa yat limanının konut bölümü ile tarım arazisi arasındaki sınırda yer alıyor. Apartman blokları, yazlık evler, kulüpler ve oteller gibi eğlence ve turizm yapılarından oluşan kentsel doku, heterojen ve karakterize edilmemiş bir görünüm sunuyor. Bu düzensiz manzara, projede farklı cepheler sunan ayrıştırılmış hacimlerle yorumlanıyor.
Proje, bir yerel mimari örneği olan İbiza çiftlik evlerinden ilham alıyor. Beyaz badanalı duvarları, güneşten korunan kontrollü açıklıkları, sundurmaları ve gölgelik alanlarıyla öne çıkan bu evler, içinde yaşayanların mekânsal ihtiyaçlarına göre zaman içinde eklenen yeni hacimlerle genişletilebiliyor.
Kentsel yönetmeliklere göre, yan parsellere yaklaşma ve yükseklik sınırı gözetildiğinde piramit şeklinde daralarak yükselen bir form ortaya çıkıyor. Çevredeki diğer yapıların da bu forma uygun inşa edildiği dikkat çekiyor. Binanın genel hacmi, ortada bir galeri boşluğu oluşturabilmek için bu yönetmeliğin belirlediği sınırlara mümkün olduğunca yakın çözüldü. Dairelerin sirkülasyon alanlarını birbirine bağlayan açıklıklar, teraslar ve sundurmalarla çevrelenen bu boşluk sayesinde merkezde nefes alan bir ortak kullanım alanı oluşturuldu.
Bölgede yeraltı suyu seviyesinin zemine çok yakın olması nedeniyle, bodrum kat inşaatından kaçınıldı ve otopark alanının zemin katta konumlandırılmasına karar verildi. A-sınıfı enerji belgesine sahip binadaki toplam 19 daire; uygun aydınlatma, gün ışığı ve doğal çapraz havalandırmadan faydalanabilmeleri için, beş kata farklı yönelimlerle dağıtıldı. Konutların standart mekan düzenlerinden vazgeçmeden, tasarımda esneklik sağlayan bu yaklaşım sayesinde çok yönlü bir konut tipolojisi oluşturuldu. Oturma odası, yemek odası ve mutfaktan oluşan temel modüle, yatak odaları ya da diğer mekanların eklenmesiyle genişletilebilen bu tipolojinin farklı kombinasyonları yapıda bir araya geldi.
İlgili İçerikler:
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 2/2
Genette’e göre beş çeşit transtekstüel (mutasyona uğramış, dolanık, binişik, sarmaşmış, vb.) yazı vardır: İlki alıntılamadır; yazar doğrudan alıntı yapar. İkincisi hırsızlamadır (plagiarism); yazar açıktan ilan etmese de edebi bir ödünçlemeye başvurur (akademisyenlerin suçlanmaktan en çok korktukları tür de budur). Üçüncüsünde yazar ima yoluyla, dolaylı yoldan kaynak metinle ilişki kurar.
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 1/2
Günümüzde hakikati bildiğini iddia edebilecek kimse var mıdır? Gerçeklere “doğal yollarla” karışan ve ’patafizik denebilecek gerçek-dışılıktan başka, bir de her yanda harıl harıl üretilip dolaşıma sokulan “yalan” vardır; ki güç yapıları gerçeği sulandırmada özverili bir rol oynayarak, sıradan gündelik gerçekleri örtbas etmek konusunda –değişen terkiplerde– “katkıda” bulunur.
-
Verdi Evi
-
Olağan Deneyimler ve Tasarlanmamış Mekanlar Üzerine Bir Deneme
Olağan olanın pek de rağbet görmediği modern dünyada, insan elinin değmediği ne kaldı söylemek güç. 21. yy mimarlık pratiklerinde yer alan "Kendiliğinden olanı, olağanüstü hale getirmeden dengeyi bulma"ya yönelik tartışmalar üzerine düşündükçe günlük hayatta çeşitli öznel filtreler geliştiriyor insan zihni.
-
Saklayarak Saklamamak: Reichstag
Mimarlık pratikleri süresi içerisinde, zamanın bir bölümünde dönemin toplumsal döngü ve olgularından doğrudan etkilenen Reichstag yapısı, kişisel bağlamını ve anlam kodunu oluşturduğu kurgudan sıyrılmalar-kopmalar-ayrılmalar yaşayarak, bir başka zamanda, bir başka bağlamda, bir başka çevreyle, ona göre tekinsiz bir ortamda yeni anlam kodunu oluşturmak ile ilişkili bir uğraşa sahip.
-
İskele Evi
-
Barrio de San Ingnacio'nun Merkezinde Bir Pavilyon
-
Geleceğin Mimarlarına Kılavuz Niteliğinde Bir Kariyer Yolculuğu
İlham verici kariyeri boyunca, üzerinde çalıştığı projeleri çizim aşamasından inşaatın son detay uygulamalarına kadar titizlikle takip eden Tolga Kezer ile Moskova'dan İzmir'e uzanan çalışma hayatını, Kezer Mimarlık'ın kuruluş sürecini, uluslararası tecrübelerini, tasarım felsefesini ve ödüllü projelerini konuştuk.