Kesin Değil
3. Antalya Mimarlık Bienali'nde sergilenen Kesin Değil, mimarlık ürününün kullanıcısıyla tasarım, üretim ve kullanım aşamalarında nasıl etkileşim içine girdiğini araştırıyor.
Yerleşim alanlarımız gitgide bireylerin kendi dışında verilen kararlara katlandıkları büyük yapılanmalar halini alıyor. Mimarlık üretiminin de parçası olduğu bu yapılanmada dengeler çoğu zaman bireysel ihtiyaçların ve doğal kaynakların aleyhine kuruluyor. Sürdürülebilir olanı ortaya koymak üzere sorumluluk almak isteyen bireyin hareket alanı oldukça dar. Bu proje mimarlık ürününün, kullanıcısıyla tasarım, üretim ve kullanım aşamalarında hangi yollarla etkileşime geçebileceğini araştıran bir deneme. Gelişmekte olan yeni üretim teknolojilerinin mimara nasıl pozisyonlar biçebileceğini mevcut teknolojiler üzerinden sorguluyor. Yerleştirme, bunu tanımlı bir işlev üzerinden yapmak yerine, geçici olarak yer aldığı noktada esnek bir mekan deneyimi olanağı olarak sunuyor.
İlgili İçerikler:
-
AKA Teppanyaki Restaurant
-
"Yerellik ve Aidiyet Unsurlarını Ön Planda Tutmak Bizim İçin Hem Bir Hedef Hem de Bir Sorumluluk"
25 seneyi aşkın deneyimi ile akredite olduğu uluslararası otel zincirleri ve dünya markaları için dünyanın farklı noktalarında projeler üreten İç Mimar Yeşim Kozanlı liderliğindeki Yeşim Kozanlı Mimarlık, mimari ve iç mimari tasarımını üstlendiği Radisson BLU Hotel Kaş projesi ile “Hospitality Interiors” kategorisinde iF DESIGN AWARDS 2024'e layık görüldü.
-
Radisson Blu Hotel Kaş
-
Side Alma Restoran
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.