Kutu Kutu Deneyimler

Ürünlerin bulunduğu mekana göre farklılaşan kurgusuyla ürün yerleştirmesini bağlama oturtan tasarım, sergilemeye yeni bir yorum getiriyor.

Paşabahçe için geliştirdiğimiz yeni sergileme tasarımı, 12-16 Şubat 2016 tarihlerinde Frankfurt Ambiente fuarında 657 metrekare alanda ziyaretçilerle buluştu. Ürünleri mekan içinde sergileme olgusunu yenilikçi, sıradışı bir yalınlık ve her mekan bölümüne özel yerleştirmelerle yeni bir platforma taşımayı hedefledik. Tasarım, sanat ve sergilemeyi bir araya getirdiğimiz projede, ziyaretçilerin derin ve etkileyici duyguları tüm mekanlarda, ürünlerle birlikte keşfetmelerini amaçladık.

fotoğraflar: christof herdt ve demirden design

On farklı bölümden oluşan sergileme; patisserie, bira evi, kokteyl, mixology, parti alanı, yemek yapma sanatı, mutfak, bahçe ve iki farklı restoran olarak tanımlanan galerileri içeriyor. Birbirinden oldukça farklı işlevlere sahip bu galerilerin her birinde Paşabahçe'nin ürünleri kullanılıyor. Bu şekilde gerçek yaşam alanları somutlaşıyor.

Tasarımda etkileyici ve yalın bir anlatıma olanak vermek için devasa boyutlardaki asılı aynaları ve görsel yerleştirme panolarını kullandık. Bu aynı zamanda, ziyaretçilerin ürünler ile farklı bir boyutta iletişim içerisinde olmasını sağladı. Açılı olarak asılan büyük ayna kullanımı, sergileme tasarımına farklı bir boyut katmakla kalmadı, alanlarının derinlik etkilerini artırdı ve yansımalar sayesinde yeni keşiflere imkan verdi.

BAHÇE
Pano ve aynayla yarattığımız soyut gerçeklik, ziyaretçiyi başka bir habitata davet ediyordu. Büyük yapraklı bitkilerin yer aldığı panoların içerisindeki tropik çiçekler ve yüzen kırmızı balıklarıyla yansıyan bir göl yüzeyine dönüşen ayna, bu yaratılmış tropik dünyanın izlerini taşıyordu.

AKDENİZ MUTFAĞI
Canlı, doğal ve dingin Akdeniz coğrafyasına ait kültürel niteliklerden ilhamla tasarladığımız galeride, coğrafyanın büyük ve kalabalık sofralarını Paşabahçe'nin mutfak ürünleriyle bir araya getirdik. Akdeniz kültürünü mekana yansıtmak istediğimiz mutfağın merkezi pişirme ünitesi üzerindeki aynaya bakıldığındaysa coğrafyanın canlı ve dingin haliyle karşı karşıya oluyordu ziyaretçi: Kuşlarla dolu bir gökyüzünün altındaki sıcak iklim, ziyaretçilerin gözleri önüne seriliyordu.

COOKING IS AN ART
Bu pop-art mutfak, yemeğe bir sanat vurgusu yaparken sanata da modern bir vurgu yapıyordu. Asılı panolar üzerinde silikon fırın eldivenleriyle yaratılan kelebek kompozisyonu ve büyük aynanın üzerindeki görseller, ziyaretçiyi pop kültürünün içine bir yolculuğa çıkardı. Guzzini ve Zest ürünlerinin yan yana sergilendiği bu galeride Zest ürünleri bölümünü tamamen “ileri dönüşüm” temasına ayırdık. Ürünlerin tasarım fikrine gönderme yapan aydınlatma detayları ise Paşabahçe’nin cam damacanalarının kesilmesiyle ortaya çıktı. Meyve kasalarının sergilemeye dönüştürülmesiyse, Zest’in tasarım felsefesi olan “ürünlere yeniden hayat kazandırmak” ilkesiyle senkronize oldu. Bu eğlenceli tasarım, ürünlerle sergilemede kullandığımız malzemeleri uyumlu bir şekilde dışa vurarak, sergilemenin canlı ve renkli alanlarından birini oluşturdu.

KIŞ
Bu bölümde, beyaz yalınlığın içinde yarattığımız samimi atmosfer ziyaretçileri bir kış evine davet ediyodu. Renkli yün yumaklarının birleştirilmesiyle oluşturduğumuz tavandan asılı pano üzerindeki yaşam alanı mottosu "Let it Snow" ve ayna panonun üzerindeki ışıltılı kar tanesi grafikleri ziyaretçileri yılın son ayına götürdü. Mekanı yalınlık ve yumuşaklık nitelikleriyle vurgulamak istedik.

PARTİ
Renkli variller ve çizgi roman görselleştirmesinden yapılmış posterin bulunduğu parti köşesi, konfetilerin büyük ayna üzerinden üzerimize uçuştuğu, rengarenk, sıcak bir nokta oluşturdu. Ziyaretçileri, renkli varillerin sergileme birimi olarak kullanılmasıyla yüksek enerjiyle eğlenmeye davet eden bu köşe, ürünlerin önerdiği bir kutlama, bir eğlence alanı tanımlıyordu.

KOKTEYL
“Ne varsa eskilerde var!” dedirtecek kokteyl bölümü, geçmişin şık kokteyl ortamını yansıtıyordu. Bu galeri, 1930’ları anlatan görsel, “vintage” ilhamını yansıtan şık pirinç sergileme birimleri ve asil siyah rengin fon olarak kullanımıyla ziyaretçilerle buluştu.

MIXOLOGY
“Mixology” bölümü, sıradışı ve klasik kokteyllerin en uyumlu karışımlarının tadılabildiği ve Paşabahçe bardaklarının çeşitliliğinin ve şık duruşlarının gözlemlenebildiği bir alan. Bölüm, bar mekanını ve içindeki mega boyuttaki kokteyl süslerini içeriyordu.

BİRA EVİ
Bira üstatlarının çıkmak istemeyeceği, eski bira imalathanelerinden esinlenerek tasarladığımız galerinin mottosu ‘‘Cheers with Paşabahçe’’. Bira varillerini soyutlayarak ve bira musluğunun farklı bir yorumuyla kullandığımız sergileme kaideleri, Paşabahçe’nin özel bira bardaklarının tadımcıların gözünden kaçmasını önlüyordu.

PATISSERIE
Pastanelerin vazgeçilmez öğesi olan tentelerin çoklu sergilemesiyle oluşturulan üç boyutlu grafik yorum, ziyaretçilere Parizyen kafelerin ruhunu yaşattı. "Vintage" atmosferini destekleyen eskitilmiş ayna seçimiyle tamamladığımız tasarım, kahve makinesiyle ziyaretçileri sipariş verme arzusuna büründürüyordu. Bölüm, zihinlerde taze kahve kokusunu çağrıştıran ve hafızamızı makaronlarla süsleyen bir Paris hayalini yaşatıyordu. Keyiflenirken huzur bulabileceğiniz bu romantik patisserie, Paşabahçe’nin kafe ve pastanelerde kullanılmaya yönelik ürünlerinin yaşamla buluştuğu nokta.

RESTORAN
Bu galeride iki farklı restoran yer aldı. Çağdaş restoran örneğinde, güncel tasarım dokunuşlarına ve yüksek oturma birimleriyle bistro trendlerine yer verdik. Daha şık bir restoran temasının işlendiği ikinci alandaysa güncel bir klasik yorum gözlenebilir. Çağdaş restoran, samimi havası, insana yakınlığı ve arkadaşlarınızla sohbet edebileceğiniz bir yere dönüşmesiyle var olurken, içinde sergilenen ürünlerle paralellik kuruyordu. Şık restoran temasında ise bizote ayna ve beyaz masa örtüsünün yarattığı şık bir yemek ortamı, Paşabahçe’nin aynı konseptteki ürünlerini etkileyici bir dille sergileme olanağı sağladı.

Etiketler:

Ne düşünüyorsunuz?

0 yorum TARTIŞMAYA KATIL

İlgili İçerikler: