Çetin Tüker, lisans ve yüksek lisans derecelerini ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden, sanatta yeterlilik derecesini MSGSÜ Grafik Tasarım Bölümü’nden aldı. Akademik kariyer öncesinde 15 sene kadar bilgisayar oyunu tasarımı ve uygulaması, animasyon, post prodüksiyon ve görsel efekt (VFX) alanlarında aktif olarak çalıştı. Günümüzde, MSGSÜ Grafik Tasarım, Mimarlık ve Koç Üniversitesi Media and Visual Arts bölümlerinde ders veriyor. Koordinatörü olduğu MSGSÜ Mimarlık Bölümü Sayısal Tasarım Araştırma Laboratuvarı’nda (STAL) bilgisayar oyunu ile eğitim, mimarlıkta işlemsel tasarım, insan bilgisayar etkileşimi konularında araştırmalar yürütüyor. Konusuyla ilgili alanlarda eğitim içeriği üretimi ve müfredat planlaması konusunda danışmanlık veriyor.
Ali Batı, Çetin Tüker, Diğdem Sezen, Güven Çatak ve Serpil Ulutürk’le bir araya gelerek dijital oyun tasarımının ne olduğunu ve oyun sektörünün parametrelerini konuştuk.