La Providence Lisesi
ALTA tarafından tasarlanan La Providence Lisesi, Fransa’nın bir liman şehri olan Saint-Malo’da yer alıyor.
La Croix Desille Caddesi üzerinde konumlanan okul, üç birimden oluşuyor: 150 öğrencilik altı sınıf, zemin katta bir kafeterya ve mezunlar ofisinin yer aldığı bir kısım; 10 derslikli, 350 öğrenci kapasiteli lisenin bulunduğu diğer kısım ve bir spor salonu. İki kata dağılmış olan bu üç birim, cam çatıyla örtülü bir atriumun etrafını çeviriyor. Projede tüm döşemeleri ve cepheleri taşıyan “W” formundaki iki büyük kiriş vurgulanıyor. Bu kirişler Saint-Malo limanındaki vinçlere gönderme yapıyor. Yapının üzerini örten cam çatı ise, liman çevresindeki yapıların mimari kimliğiyle uyum sağlıyor.
Merkezde yer alan atrium, tüm birimlere dağılan koridorlara ve yürüyüş yollarına bağlanıyor. Bu orta avlu aynı zamanda, kışın güneş ısısını içeriye alarak, yazın soğutma ve doğal havalandırma sağlayarak binanın iklim konforunun düzenlenmesinde bir tampon alan görevi görüyor.
Kariyer ofisi, yönetim, okul yaşam alanları, spor salonu ve kafeterya zemin katta bulunuyor. Üst katında bir ağırlık odası ve tırmanma duvarı bulunan, alt katta takım sporlarının (basketbol, hentbol, voleybol, badminton ...) yapıldığı spor salonunu, liseyle birlikte mahalle sakinleri de kullanabiliyor. “W” biçimli yapısal strüktürle askıya alınan yapı, spor salonunun şeffaf bir cepheyle dışarıya açılmasını sağlıyor.
Malzemelerin kalitesine ve dayanıklılığına önem verilen yapıda fazla renk ve çeşitli malzeme kullanımından kaçınılmış. Beyaz renkle mekandaki canlı ve aktif unsurların vurgulanması amaçlanmış.
İlgili İçerikler:
-
Chamboirat Evi
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 2/2
Genette’e göre beş çeşit transtekstüel (mutasyona uğramış, dolanık, binişik, sarmaşmış, vb.) yazı vardır: İlki alıntılamadır; yazar doğrudan alıntı yapar. İkincisi hırsızlamadır (plagiarism); yazar açıktan ilan etmese de edebi bir ödünçlemeye başvurur (akademisyenlerin suçlanmaktan en çok korktukları tür de budur). Üçüncüsünde yazar ima yoluyla, dolaylı yoldan kaynak metinle ilişki kurar.
-
Sarzeau Şarap Mahzeni
-
Oho’larla Uha’ların Arasında - 1/2
Günümüzde hakikati bildiğini iddia edebilecek kimse var mıdır? Gerçeklere “doğal yollarla” karışan ve ’patafizik denebilecek gerçek-dışılıktan başka, bir de her yanda harıl harıl üretilip dolaşıma sokulan “yalan” vardır; ki güç yapıları gerçeği sulandırmada özverili bir rol oynayarak, sıradan gündelik gerçekleri örtbas etmek konusunda –değişen terkiplerde– “katkıda” bulunur.
-
Guy Môquet Gymnasium
-
Olağan Deneyimler ve Tasarlanmamış Mekanlar Üzerine Bir Deneme
Olağan olanın pek de rağbet görmediği modern dünyada, insan elinin değmediği ne kaldı söylemek güç. 21. yy mimarlık pratiklerinde yer alan "Kendiliğinden olanı, olağanüstü hale getirmeden dengeyi bulma"ya yönelik tartışmalar üzerine düşündükçe günlük hayatta çeşitli öznel filtreler geliştiriyor insan zihni.
-
Saklayarak Saklamamak: Reichstag
Mimarlık pratikleri süresi içerisinde, zamanın bir bölümünde dönemin toplumsal döngü ve olgularından doğrudan etkilenen Reichstag yapısı, kişisel bağlamını ve anlam kodunu oluşturduğu kurgudan sıyrılmalar-kopmalar-ayrılmalar yaşayarak, bir başka zamanda, bir başka bağlamda, bir başka çevreyle, ona göre tekinsiz bir ortamda yeni anlam kodunu oluşturmak ile ilişkili bir uğraşa sahip.
-
Cocoon: Bloomingdale International School Anaokulu Ek Binası