Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nden 2013 yılında mezun olan Dirim Dinçer, aynı yıl başladığı Bilgi Üniversitesi Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı'nı 2015 yılında bitirdi. Eğitimi süresince kuram, eleştiri ve tasarım pratikleri üzerine çalıştı, yüksek lisansı devam ederken aynı okulda stüdyo ve teori derslerinde öğrenci asistanlığı yaptı. XXI'de editör olarak çalışmakta.
Haliç Dayanışması 18 Haziran tarihli basın açıklamasıyla mevcut Haliçport projesine itiraz ediyor ve tersanelerin üretim, eğitim, lojistik, istihdam, kolektif bellek gibi tüm değerlerinin sürdürülerek yaşatılmasını talep ediyor.
Sanatçı ve tasarımcı Edoardo Tresoldi ile geçici ve aşkın bir boyut kurduğu, kamusallığın farklı katmanlarını dahil etmeye yoğunlaştığı işleri ve pratiğinin temeline yerleştirdiği kavramları konuştuk.
Glass Performance Days kapsamında geçtiğimiz ay İstanbul'da olan Ian Ritchie ile özgün üretme biçimi, günümüz kentlerinin yüz yüze olduğu sorunlar ve mimarın rolü üzerine konuştuk.
Dünyada bırakılmışların, insan ve kurumların, ışık ve hayallerin eşlik ettiği Louis Kahn, mimarın ötesinde bir figür.
Biriktirmek çoklukla bir tür dünyayı anlamlandırma çabasıyla, biriktirilen şeylerin biriktirenin varlığının bir yansıması, temsili ya da tamamlayıcısı olmasıyla ilişkilendirilir.
“İşveren” aktörünün mimar ve projeyle kurduğu iletişimin mimari üretimin niteliğine nasıl etki ettiğini tartışmaya açıyor İşveren Sergisi.
Son yıllarda Can Yayınları'nın kapak değişik süreciyle aşina olduğumuz Lom Creative'i ekipten Utku Lomlu, Seda Yüksek ve Caner Çokbulan ile konuştuk.
Kalebodur desteğiyle gerçekleşen Salt Araştırma Mimarlık Ve Tasarım Arşivi'ne, mimarlık ortamının çok yönlü aktörlerinden Cengiz Bektaş’ın işleri ekleniyor.
Yoğun göç hareketlerinin mekansal etkilerini Ezgi Tuncer Gürkaş, Fırat Genç, Merve Bedir ve Pınar Uyan Semerci ile konuştuk.
Farklı disiplinlerden tasarımcıların bir araya gelerek oluşturduğu What Design Can Do platformu kent mültecilerini odağına alan bir yarışma düzenledi.
Zweig’ın ev-aidiyet sorgulamasının kaynağı, döneminin pek çok sanatçısı ve düşünürü için de paradigmaları yeniden kuracak metinler ürettirmişti. Metnin geçtiği kitap 1942’de yayınlandı; 70 yılın ardındansa bu cümleler, yeniden yıkıcı gerçeklere dönüştü ve Zweig gibi düş/kurgu becerisine sahip olmaya gerek kalmadı.
Beyza Doğan ile mutfak mekanlarında değişen tasarım trendlerini ve ürün tasarımına yaklaşımını konuştuk.
Kreatif direktör, lider, tasarımcı, mimar, akademisyen… Fazla kreatif unvanlarımız eşliğinde, belki de gerçekten kaygı duymamız ve bu kaygıyı bir yere evirmemiz gerekirken “aynı” yöntemlerle, “yaşamaya ve üretmeye devam ediyoruz.”
Karya Akademi'yi, tasarımın etki alanı ve Gücünü Tasarım Vakfı'nın başkanı ve akademinin kurucusu Faruk Malhan'la konuştuk.
Kitlesel kaynak kullanarak kente dair fikir paylaşımı sunan, birlikte yaşamanın ve tartışabilmenin ortamını arayan Nextistanbul'u Gözde Şarlak ve Gizem Ak ile konuştuk.
Küçük Armutlu Yerinde ve Yerlisiyle İyileştirme Ulusal Mimari Fikir Projesi Yarışması, bir kolokyumla ödülleri dağıtılıp sona eren bir süreç değil.