1994’te İTÜ Mimarlık Fakültesi’nden mezun olan Ömer Kanıpak, 1998’te Massachusetts Institute of Technology, Mimarlık Fakültesinde Tarih, Teori ve Kritik bölümünden yüksek lisans diploması aldı. 2000 yılında ortakları ile birlikte kurduğu Arkitera Mimarlık Merkezi’nin yöneticiliğini yaparken aynı zamanda kurumsal kimlik ve yurtdışı ilişkilerini on yıl boyunca sürdürdü. 2013 yılında Tasarım Atölyesi Kadıköy‘ün kurulum aşamalarında bulundu ve 2014’ün ortalarına dek koordinatörlüğünü yönetti. Şu anda kendi kurduğu Masa Mimarlık ofisinde çeşitli ölçeklerdeki araştırma ve uygulama projelerinde çalışmakta ve kurucularından biri olan Yerçekim ile profesyonel olarak mimari fotoğraf çekimleri yapmakta.
Militarist tınıları ile mücadele ve sağlam bir duruşu ima eden cephe kavramı, son Venedik Mimarlık Bienali’nde toplumsal meselelere mimarların yaklaşımını belirten tema olarak ilan edildiğinde, mesele açısından oldukça zengin bir içerik sağlayan Türkiye’de de tartışmaların yoğun geçeceği tahmin ediliyordu, öyle de oldu.
Mimarlık eleştirisinin nasıl yapılabileceğini mimarlığa bir nesne yerine olgu olarak bakan bina eleştirisi metinleri üzerinden Aslıhan Şenel, Celal Abdi Güzer, Funda Uz, Gökhan Karakuş ve Ömer Kanıpak ile tartıştık.
Ömer Kanıpak, Hüseyin Yanar ile Guggenheım Helsinki Yarışması'nın sonucu ve devam eden tartışmalar üzerine konuştu.
Guggenheim Helsinki için açılan uluslararası yarışma 1715 projenin teslim alınmasıyla gündeme oturmuştu. Geçtiğimiz günlerde kazanan projenin seçildiği süreci ve Helsinki’nin Guggenheim ile imtihanını Ömer Kanıpak yazdı.