Sevgi Türkkan, mimar, doktor, akademisyen. Mezun olduğu İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde 2004 yılından beri stüdyo yürütücüsü ve öğretim elemanı olarak çalışmakta. “Making and Breaking Authorship, Potentials in Architectural Design Studio” başlıklı doktora tezini 2017 yılında İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü’nde tamamladı. Akademik ilgi alanları olan “mimari tasarım kuramları”, “mimarlık eğitimi ve tarihi”, “mimar figürünün inşaası”, “müelliflik” ve “mimarlıkta kullanım” konuları üzerine uluslararası ve ulusal bildiri, kitap bölümü ve diğer yayınların yanı sıra çeşitli sergi, bienal ve araştırma projeleri bulunmakta. Doktorası sırasında 2009-2010 yılları arasında Fulbright Doktora Araştırma Bursu ile Columbia Üniversitesi GSAPP New York’ta misafir araştırmacı olarak, doktorasını tamamladıktan sonra da Fransız Hükümeti 2018-2019 doktora-sonrası araştırma burslusu olarak Paris’teki IPRAUS UMR AUSser 3329 Araştırma Laboratuvarı’nda çalıştı. Eğitim, araştırma ve mimari tasarım arakesitindeki çalışmalarıyla çeşitli ulusal ve uluslararası konferanslara konuşmacı, atölye yürütücüsü ve Columbia GSAPP, ENSA Belleville, ENSA Val de Seine, Cambridge gibi üniversitelere jüri üyesi olarak davet edildi. EAAE (Avrupa Mimarlık Eğitimcileri Derneği) Education Academy’nin bilimsel ve organizasyon komitesinde yer almakta.
Stüdyodan Notlar'ın yeni yazısında Sevgi Türkkan, uzaktan eğitimle birlikte yeniden üretilen mimarlık eğitimi yaklaşımlarını ortaya seriyor.